اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. بهمن 1396 - 7:54   |   کد مطلب: 28557
رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه توسعه با انتقاد از ارائه امار اشتباه بیکاری توسط مسئولین استانی کفت: مسئولین نباید فقط جهت قهرمان نشان دادن خود به ارائه امار اشتباه بیکاری بپردازند زیرا این کاری اشتباه است و مانع از جذب اعتبارات مدنظر برای استان خواهد شد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی استان همدان و با وجود انکه می تواند به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید کننده در غرب کشور محسوب شود ما شاهد نبود صنایع پایدار، نبود سرمایه گذار و بالطبع ان افزایش شمار بیکاران در این استان هستیم به طوری که در هر خانواده تعدادی جوان بیکار وجود دارد.

 

نکته قابل توجه در این میان ارائه آمار اشتباه بیکاری از سوی مسئولین است، به طوری که این امار اشتباه صدای نمایندگان مجلس این شهر  را هم درآورده است و این موضوع را دکتر حاجی بابایی بارها و اخیرا در جلسه ای در جمع کارکنان بیمه سلامت استان همدان مجدد تاکید کرده است.

 

به همین منظور مصاحبه ای با حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسسون تلفیق برنامه ششم توسعه و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

 

*نرخ بیکاری واقعی همدان18درصد است

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با صبح الوند، با انتقاد از اعلام اشتباه نرخ بیکاری توسط مسئولین استانی گفت: در واقع نرخ بیکاری همدان 18 درصد است در صورتی که مسئولین ان را 9 درصد اعلام کرده اند.

 

رییس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه نرخ بیکاری اصفهان 14 درصد است اما نرخ بیکاری همدان 9 درصد گفت: در اصفهان یک استان صنعتی است ما شاهد آن هستیم که حدود 2 برابربیشتر از همدان اعتباربرایش مصوب شده است.

 

وی اظهار کرد:  با این نرخ بیکاری ما نمیتوانیم بودجه مورد نیاز استان را از مجلس دریافت کنیم.

 

حاجی بابایی با بیان اینکه راهکار مناسبی نیست که فقط برای اینکه خود را قهرمان نشان دهیم به بیان امار اشتباه بیکاری بپردازیم گفت: نمیتوان با روپوش گذاشتن برامار واقعی  بیکاری استان، مشکل اشتغال را حل کرد.

 

وی تاکید کرد: امار بیکاری استان همدان واقعی نیست و این نرخ ظاهرا  برابر پاریس است و مسئولین استانی بدانند با ارائه امار اشتباه و خود را بی نیاز بودن از اعتبارات نشان دادن کار پیش نخواهند برد.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  در پایان با بیان اینکه با ارائه امار اشتباه ضربه ای مهلک به استان وارد خواهد شد گفت: ارائه امار اشتباه حتی مانع از جذب سرمایه گذار برای استان هم خواهد شد به همین منظور لازم است تدابیری خاص جهت ارائه امار صحیح صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان