اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. بهمن 1396 - 14:39   |   کد مطلب: 28365
استاندار همدان با بیان اینکه 7.5میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه موزه هگمتانه همدان در بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته ایم گفت: برای واگذاری پروژه ها در استان جای کار زیادی داریم اما نسبت به عملکرد بقیه استان‌ها جلو هستیم چرا که در استانی فقط 5 پروژه واگذار شده اما در استان ما 200 پروژه شناسایی شده که تقاضا دارم هرچه سریع تر واگذار شوند.
کمیته برنامه ریزی استان همدان

به گزارش صبح الوند،  استاندار همدان، محمد‌ناصر نیکبخت در شورای برنامه‌ریزی استان همدان خطاب به مسئولین و مدیران سازمان ها گفت: خدمات دولت، سازمان ونظام را به مردم اعلام کنید تا آگاه باشند؛ برای واگذاری پروژه ها در استان جای کار زیادی داریم اما نسبت به عملکرد بقیه استان‌ها جلو هستیم چرا که در استانی فقط 5 پروژه واگذار شده اما در استان ما 200 پروژه شناسایی شده که تقاضا دارم هرچه سریع تر واگذار شوند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه باید صرفه جویی در مصرف آب به اطلاع مردم رسانده شود افزود: در حوزه تامین آب پایدار برای مردم اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته که اطلاع رسانی می‌شود.

 

نیکبخت عملکرد بانک سینا را مورد رضایت ندانست و عنوان کرد: روز شنبه با حضورآقای نعمت الهی تسهیلات روستایی را تعیین و تکلیف خواهیم کرد و متقاضیان نیز باید در جلسه حضور داشته باشند اما مجموعا از عملکرد بانک‌های استان رضایت دارم.

 

وی با بیان اینکه بانک‌های استان 410 میلیارد تومان از محل رونق تولید پرداخت تسهیلات داشتند  افزود: بانک‌های دولتی به خوبی عمل می کنند ولی متاسفانه بانک‌های خصوصی همکاری و عملکرد خوبی ندارند.

 

 

استاندار همدان ضمن اشاره بر اوراق تسویه یاد آور شد: تاکید میکنم  مدیران از این موضوع استفاده بهینه و به موقع داشته باشند و فرصت را از دست ندهند  تا از دیگر استانها عقب نمانیم، اگر سازمانی نتواند از فرصت پیش رو استفاده کند نهایت کم توجهی را داشته و من این موضوع را قبول نمیکنم.

 

نیکبخت ادامه داد: از راه آهن قول گرفته بودیم موضوع قطار همدان به تهران تا پایان آبان ماه حل شود اما به قول خود عمل نکردند، از طرفی هم پیگیری اتصال راه آهن همدان به ملایر را بر عهده داشت که آن هم نتیجه ای نداشت اما انتظار داریم 12 کیلومتر راه آهنی که از تهران به همدان  می آید هرچه زودتر اصلاح شود.

 

 

استاندار همدان خطاب به رئیس امور مالیاتی استان همدان  گفت: باید سعی کرد تا مالیات به خوبی وصول شود اما توجه داشته باشید که به مردم فشاری وارد نشود؛ سهم استانهایی که نفت خیز نیستند از ردیف نفت افزایش می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون  7.5میلیارد تومان جهت  تکمیل موزه هگمتانه همدان اختصاص یافته گفت:  یک میلیارد نیز برای قفسه ها به همدان اختصاص یافته است.

 

*حاجی بابایی: در هیچ جای کشور پول برای کار کردن کم نیست

در ادامه این جلسه حمیدرضا حاجی‌بابایی،رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای سال آینده 60 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفته شده گفت: درست است این مبلغ را درنظر گرفته ایم اما به بودجه عمرانی دل نبندید؛ طبق تبصره 18 ، ناچار شدیم 17 هزار و 400 میلیارد تومان رشد بنزین را حذف کنیم و  بیش از 10 هزار میلیارد تومان را از طریق بودجه‌های عمرانی جهت اشتغال در نظر بگیریم .

 

وی ضمن اشاره بر اینکه قرار است جابجایی اوراق به  مبلغ  100 هزار میلیارد تومان و 5 هزار میلیارد تومان انجام شود افزود: به فرض مثال پیمانکاران 105 هزار میلیارد تومان از دولت بستانکار بودند و از سوی دیگر به بانک‌ها نیز بدهکارند، این بدهی تهاتر شده و اینگونه  دولت به بانک‌ها بدهکار می‌شود؛ در این صورت بانک‌ نیز به بانک مرکزی بدهکار خواهد شد، حال دولت به بانک می‌گوید که 100 هزار میلیارد تومان از بدهکاری شما به بانک مرکزی کم شده و در اینجا دولت است که به بانک مرکزی بدهکار می شود.

 

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه در هیچ جای کشور پول برای کار کردن کم نیست تصریح کرد: پول هست اما باید بلد بود چگونه کار کرد؛ سال آینده برای افراد زرنگ و کاربلد 180 هزار میلیارد تومان پول وجود دارد.

 

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد راهکار‌هایی برای استفاده از 180 هزار میلیارد تومان وجود دارد، در استان باید قدرت مانور را بالا ببریم به نحوی که می‌توان 3 میلیارد، 5 میلیارد یا 10 میلیارد تومان از محل عمرانی به فردی بدهیم که کار انجام دهد و بعد انجام کار به او اوراق دهیم.

 

 

وی  ضمن تاکید بر اینکه قدرت مانور مسئولین استان در بانک‌ها زیاد است گفت:  باید پروژه‌هایی تعریف کنید  که بانک، سرمایه‌گذاری خارجی و نهاد‌های عمومی غیر دولتی بتوانند به آن وصل شوند؛ باید از بخش خصوصی بیشترین استفاده را کرد .

 

 حاجی‌بابایی در ادامه با اشاره به صندوق توسعه ملی یاد آور شد: صندوق توسعه سرمایه بسیار نقد و تاثیرگذاری بوده و شوق استفاده از آن در کشور بسیار فراوان است پس در این زمینه باید بیش از گذشته کار کرد .

 

*دریافت 8 میلیارد تومان از مجلس جهت ارتقا موزه هگمتانه

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موزه تپه هگمتانه گفت: در مجلس 3 میلیارد و 200 میلیون تومان را روی 15 میلیارد گذاشتیم تا به 18 میلیارد تومان برسد وتصمیم گرفتیم از این 18 میلیارد تومان حداقل 8 میلیارد تومان را جهت ارتقا 50 تا 60 درصدی  موزه تپه هگمتانه به استان همدان بدهیم.

 

وی ضمن بیان اینکه درسال آینده 100 هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی یارانه‌ها در بودجه قرار خواهد گرفت اظهار کرد:  در رابطه با حذف یارانه‌ها طبق تصمیم کمیسیون تلفیق قرار است یارانه پولدار‌ها حذف شود؛ اگر بخواهند بودجه آموزش و پرورش و بودجه بنیاد شهید را استانی کنند استان به هم می‌ریزد و تمام ادارات و استانداری درگیر این موضوع می‌شود.

 

 

حاجی بابایی ضمن اشاره بر اینکه  در آخرین جلسه فراکسیون فرهنگیان اعلام شده بود که آموزش و پرورش 7 هزار و 700 میلیارد تومان کسری بودجه دارد گفت: در آن جلسه مقرر شد تخصیص آموزش و پرورش 110 درصد باشد، آیا استاندار می‌تواند در استان 110 درصد به آموزش و پرورش تخصیص دهد؟

 

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه  داد : مجلس روی این موضوع تاکید دارد که روی حقوق  و پرداخت دستمزد‌ها افراط و تفریط نباشد، افرادی که تا حدود 5 میلیون تومان حقوق دریافت میکنند افرادی آسیب‌پذیر هستند؛ سال آینده حداقل حقوق یک‌میلیون و 160 هزار تومان است و اگر 10 درصد به این حقوق اضافه شود مبلغ 116 هزار تومان می‌شود.

 

*احتمال افزایش 15 یا 16 درصدی دستمزد فرهنگیان

وی ضمن تاکید بر اینکه حقوق و دستمزد‌ها بین 10 تا 20 درصد رشد خواهد یافت گفت:  فردی که یک میلیون و 160 هزار تومان حقوق می‌گیرد حقوق او 20 درصد رشد پیدا می‌کند؛ میانگین حقوق معلمان در کشور به صورت حکم 2 میلیون و 350 هزار تومان است  اما دریافتی معلمان یک میلیون و 950 هزار تومان است که پیش بینی ما این است این دستمزد‌ها 15 یا 16 درصد افزایش پیدا کند.

 

حاجی بابایی در پایان به حقوق های نجومی اشاره کرد و عنوان کرد: 70 درصد علت  شکل گیری این حقوق ها مصوبات مجلس بود که در اجرا و قانون گذاری مشکل داشته ، با روند پیش رو دولت یک قلم پاداش پایان خدمات به مبلغ 3 هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته و ما به یارانه‌ها گیر می‌دهیم درحالی که کل یارانه‌ها در ماه 3 هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان