اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. دى 1396 - 13:31   |   کد مطلب: 28217
یک کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه اعتماد مردم سرمایه ملی کشور است گفت: عدم شفافیت مسائل و فساد مالی، مردم را نسبت به دولت بی اعتماد کرده است به گونه ای که ما در حال از دست دادن میزان اعتماد مردمی هستیم که امروز به عنوان یک سرمایه ملی در اقتصاد نقش مهمی را ایفا می کنند.

محمدعلی خطیب، کارشناس مسائل اقتصادی و رییس مرکز مطالعات اتاق بازرگانی مشهد  در گفت و گو با صبح الوند، با بیان اینکه امروزه با یکسری از مسائل اساسی در اقتصاد روبه رو هستیم که آن ها را بصورت رکود تورمی،  بیکاری گسترده در اقتصاد و جابجایی منابع در بخش مولد و غیر مولد می توان مشاهده کرد گفت: مشکلات موجود مشکلاتی نیست که بخواهیم آن ها را با سیاست های کوتاه مدت و میان مدت پولی و مالی حل کنیم بلکه این نوع مشکلات نیاز به یک جراحی  کلی دارد که آن جراحی نیز تغییر ساختار است.

 

وی در ادامه اشاره به اینکه مقصود از تغییر ساختار لحاظ کردن تغییر ساختار در بلند مدت در برنامه ها است افزود: این مهم هر چند درد آور است اما باید رسانه ها مردم را با واقعیت ها آشنا کنند.

 

خطیب همچنین افزود: زمانی که همگان بدانند با چه مشکلاتی روبه رو هستند طبیعی خواهد بود که قابلیت  هضم آن را نیز خواهند داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائل مهم در زمینه اقتصاد در میان نگذاشتن مشکلات با مردم است اذعان داشت: اگر صادقانه با مردم در ارتباط باشیم و مشکلات را  با آن ها در میان بگذاریم که مشکلات موجود بلند مدت است و مشکلی نیست که با وعده و وعید در کوتاه مدت حل شود بسیاری از مسائل و مشکلات نیز مرتفع خواهد شد.

 

*وعده و وعید جایگزین واقعیت ها شده است

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات موجود در زمان جنگ هم اکنون نیز وجود دارد یادآور شد: در آن زمان به دلیل اینکه مردم می دانستند مشکلات موجود ناشی از جنگ و مسائل بعد از انقلاب است راحت می پذیرفتند اما اکنون اگر نمی پذیرند به این دلیل است که وعده و وعید جانشین واقعیت ها شده است به گونه ای که ما در حال از دست دادن میزان اعتماد مردم  هستیم که امروز به عنوان یک سرمایه ملی در اقتصاد نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

*شفاف نبودن مسائل و فساد مالی مردم را نسبت به مقامات دولتی بی اعتماد کرده است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جذب اعتماد مردم زمینه را برای مشارکت مردم در مشکلات فراهم می کند گفت:عدم شفافیت بسیاری از مسائل و فساد مالی رخ داده مردم را نسبت به  گفته مقامات دولت و مسئولین بی اعتماد کرده است و این مهم تنها به دولت دکتر روحانی ختم نمی شود .

 

خطیب با تاکید براینکه لازمه قابلیت انجام مسائل و پروژه های اقتصادی مشارکت مردم است اظهار کرد:  بدون مشارکت مردم بهترین برنامه ریزی ها در اقتصاد با شکست مواجه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه موفقیت یک برنامه توسعه اقتصادی نیازمند این است بدنه جامعه در حرکت توسعه مشارکت داشته باشد و امروزه اعتماد نیز بخشی از سرمایه ملی کشوراست تاکید کرد: : در راستای تحقق برنامه ها نیازمند مشارکت و جذب اعتماد مردم هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان