اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. دى 1396 - 20:23   |   کد مطلب: 28133
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه نیروگاه مفتح ۳۸ درصد مصرف گاز استان همدان را به خود اختصاص داده است گفت: این نیروگاه پرمصرف‌ترین مشترک گاز استان به شمار می رود.
نیروگاه مفتح

به گزارش صبح الوند، محمد مهدی مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: مصرف روزانه گاز در چند روز اخیر در همدان حدود 10.5 الی 11.5 میلیون مترمکعب بوده است که اگر محدودیت‌های مصرف را در بخش نیروگاهی و سیمان نداشتیم به میزان شش میلیون مترمکعب به این میزان اضافه می‌شد.

مهدوی بیان کرد: از یک ماه گذشته شرکت گاز، وزارت نیرو و نفت تفاهم نامه‌ای را داشتند که در آن در برخی موارد از سوخت مایع استفاده می‌شود و میزان مصرف گاز طبیعی کاهش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه نیروگاه شهید مفتح پرمصرف‌ترین مشترک گاز همدان است عنوان کرد: این نیروگاه به طور طبیعی به میزان 5.5 الی 6 میلیون مترمکعب در روز مصرف دارد و اکنون از 11.5 میلیون متر مکعب مصرف روزانه استان، نیروگاه مفتح حدود نیمی از مصرف روزانه استان به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 942 میلیون متر مکعب مصرف گاز در بخش نیروگاه مفتح بوده که این میزان مصرف 38 درصد مصرف کل استان را به خود اختصاص می‌دهد که با وجود اعمال محدودیت به نسبت سال قبل 4.2 درصد رشد تحویل گاز به نیروگاه را داشتیم.

مهدوی اظهار داشت: تنها برای بخش گرمایش و پیش‌گرمی آن از گاز طبیعی استفاده و مابقی نیاز از سوخت مازوت تأمین می‌شده که از روز گذشته سهمیه نیروگاه همدان افزایش یافته و در تاریخ 17 دی ماه میزان مصرف نیروگاه به یک و نیم میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی افزود: امسال عمده مصرف گاز در همدان بعد از نیروگاه مربوط به سه کارخانه سیمان نهاوند، هکمتان رزن و اکباتان بوده که به میزان یک میلیون مترمکعب مصرف دارند ضمن اینکه مصرف کل این سه کارخانه اکنون به 25 تا 30 هزار مترمکعب کاهش یافته و بخش عمده مصرف این کارخانه‌ها از سوخت مایع تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه در گازرسانی به این سه کارخانه نیز محدودیت‌هایی اعمال شده و در حد گرمایش به آن‌ها گازرسانی می‌شود بیان کرد: گاز استان همدان به خاطر خطوط انتقال مشکلی ندارد ولی طبق سیاست‌هایی که اتخاذ شده و تقسیم‌بندی و سهم‌بندی مصارف جهت مدیریت نحوه توزیع استفاده از گاز طبیعی کاهش یافته است.

مهدوی عنوان کرد: مصرف کل استان همدان از ابتدای سال 96 تا تاریخ هشتم دی ماه جاری دو هزار و 470 میلیون متر مکعب بوده که به نسبت دوره مشابه سال گذشته بیش از دو درصد کاهش مصرف را داشتیم چرا که مصرف در بخش خانگی امسال به خاطر سرمای کمتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان