اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. دى 1396 - 9:42   |   کد مطلب: 28053
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به وجود بیش از يك‌هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در استان همدان خبر داد و گفت: بیشترین واحدها در سطح شهرستان نهاوند است.

به گزارش صبح الوند، حسن ظفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان درباره مساکن مهر فاقد متقاضی در استان همدان اظهار کرد: در جلسه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی برگزار شد قرار است در سطح ملی واحدهای مسکن مهر تعیین تکلیف شود.

 

وی با اعلام اینکه بیش از یک‌هزار واحد مسکن مهر در سطح استان همدان فاقد متقاضی هستند، اظهار کرد: بیشترین واحدهای مسکن مهر در سطح شهرستان نهاوند است که باید تعیین تکلیف شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه پیشنهاداتی ارائه شده که باید توسط وزارت راه و شهرسازی بررسی و هیات دولت نیز آن را تایید و تصویب کند، عنوان کرد: پیشنهادات واگذاری فروش آزاد بوده که ابلاغ شده ولی از سوی مردم استقبالی نشده است.

 

وی با بیان اینکه استفاده از مسکن مهر برای فضاهای اداری بوده که باید تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: پیشنهاد شده است واحدها به عنوان سرمایه بانک تحویل بانک شده و بانک نسبت به تکمیل آن اقدام کند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: تاکنون 101 هزار فقره سهمیه مسکن روستایی اخذ شده، 90 هزار فقره منجر به عقد قرارداد با نظام بانکی شده و صاحبان 88 هزار واحد موفق به اخذ پایان کار از تسهیلات بهسازی و بازسازی شدند.

 

وی با بیان اینکه شاخص بهسازی و بازسازی 40 درصد و در همدان50 درصد است، یادآور شد: در سال جاری 2 هزار و 17 فقره واحد مسکن روستایی ساخته شده و در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی اعتبار این طرح را 990 میلیارد تومان دانست و افزود: در سال جاری 366 هزار مترمربع بنا احداث و با احتساب آورده متقاضیان 96 میلیارد تومان برای ساخت مسکن روستایی در سال جاری هزینه شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ادامه داد: 519 واحد از روستاهای استان که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند و با استفاده از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی مبادرت به ساخت کرده و نتوانسته‌اند واحد خود را تکمیل کنند مورد حمایت بنیاد مسکن قرار گرفته‌اند.

 

وی افزود: 285 واحد استان کمک بلاعوض تا سقف 8 میلیون دریافت کرده‌اند که در مجموع اعتبار تخصیص یافته از منابع حساب 100 به بیش از یک میلیارد و 45 میلیون تومان می‌رسد.

 

ظفری ادامه داد: تاکنون بیش از یک‌هزار و 500 واحد مسکن شهری در 87 هزار مترمربع در سطح استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته که 51 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه به دنبال داشته است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات بنیاد مسکن استان در کمک به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن در روز اول زلزله 15 اکیپ ارزیاب خسارت به مناطق زلزله‌زده اعزام کرد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه بالغ بر 98 روستا توسط گروه‌ها ارزیابی شدند، تصریح کرد: پس از ارزیابی‌ها میزان خسارت مشخص شد و 7 هزار و 529 واحد روستایی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان