اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. دى 1396 - 13:45   |   کد مطلب: 27979
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت حماسه نه دی گفت: نظر مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام بر این است که فتنه 88 و موضوع 9 دی برجسته و لایه های پنهان فتنه باید روشن گری بشود که ما خدای ناکرده مجددا دچار فراموشی نشویم.

محمود قاسمی در گفتگو با صبح الوند، به بیان ریشه نه دی از دیدگاه رهبری پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری بسیار تاکید کردند که این حماسه باید زنده نگهداشته بشود و فرمودند که نه دی به لحاظ حضور میلیونی مردم برای دفاع از نظام ولایت و ریشه کن کردن آن فتنه ای  که به قصد براندازی ایجاد شده  بود یوم الله است.

 

این کارشناس سیاسی به بیان تاریخچه ای از برنامه ریزی کشورهای غربی که برای ایجاد فتنه در خاورمیانه طراحی کرده بودند پرداخت و گفت: طرح خاورمیانه بزرگ که آمریکایی ها بعد از فروپاشی شوروی در استراتژی هانتینگتون طراحی کردند و گفتند بعد از اینکه شوروی از بین رفت ما باید با یک استراتژی 25 ساله کاری بکنیم که دنیا در اختیار ما باشد و اسم این را گذاشتند دنیای تک قطبی و بعد تبدیل به نظم نوین جهانی  شد.

 

و ی ادامه داد: سپس در اتاق های فکر لاوی صهیونیسم به این نتیجه رسیدند که نظم نوین جهانی را از منطقه حساس و مهم و راهبردی خاورمیانه یعنی منطقه غرب آسیا شروع کنند.

 

قاسمی افزود: قضیه  اینطور  بود که اینها گفتند ما با چند کشور  باید درگیر و حکومت های آنها را عوض و شرایط را برای ایجاد خاورمیانه جدید فراهم نماییم.

 

و ی ادامه داد: از جمله کشورهایی که آمریکا با آنها مستقیما درگیر شد کشورهای افغانستان و عربستان  بود و  برای ادامه این سناریو در  خصوص برخورد با  ایران، عراق و سوریه و کشورهایی که مورد هدف آنها بود، دیگر درگیری مستقیم و رودرو را کنار گذاشتند و گفتند با روش فروپاشی از درون با این کشورها برخورد  کنیم.

 

*فتنه 88 با روش فروپاشی از درون بود

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: فتنه 88 در راستای استراتژی براندازی نظام جمهوری اسلامی با روش فروپاشی از درون بود.

 

وی به تشریح فتنه سال 88 پرداخت و گفت: یک سال و نیم قبل از فتنه 88، 11 سفارتخانه کشورهای اروپایی در کشور  ما شروع به پروژه های نظر سنجی از مردم نمودند که همه اینها  را بعدا مسئولان اطلاعاتی کشور در مصاحبه هایی مفصل توضیح دادند که فتنه 88 یک سناریوی براندازی نظام جمهورری اسلامی بوده که توسط استکبار جهانی و بعضی از کشورهای اروپایی که در کشور ما سفارتخانه داشتند و با کمک های مالی و مساعدت های بعضی از کشورهای منطقه مثل عربستان و  امثال اینها بود .

 

قاسمی با بیان اینکه فتنه 88 پروژه براندازی جمهوری اسلامی بود افزود: یک آماری وجود دارد که در 100 سال گذشته بیش از 90 درصد کودتاها در بستر انتخابات اتفاق افتاده  واین خودش یک برنامه و روش است که معمولا کشورهای استکباری برای ایجاد پروژه  خودشان مخصوصا  کودتای نرم یا همان انقلاب مخملی که به تعبیر انها هست یا همان فتنه ای که ما میگوییم ان را  در ایام  انتخابات کلید میزنند .

 

وی اظهار کرد:  متاسفانه  بعضی ها در داخل کشور وارد بازی دشمن شدند و به خودمان خسارت زدند .

 

*وجود 1500 آیه دشمن شناسی در قرآن کریم

این کارشناس سیاسی به بیان آیاتی از قران کریم در خصوص دشمن شناسی پرداخت و گفت: در  قرآن بیش از 1500 آیه موضوعش دشمن شناسی است که دشمن خود را بشناسید و  سیصد  آیه از این 1500 آیه موضوعش نفاق است  که می گوید منافقین را بشناسید زیرا معمولا در فتنه ها افرادی که وارد کار میشوند و به کمک دشمن می ایند و جامعه اسلامی را دچارالتهاب و آرامششان را بهم  میزنند که دچار نفاق شده اند.

 

وی با بیان اینکه عوامل فتنه در سه لایه بودند گفت: یک لایه کف خیابان بود که بخشی افراد فریب خورده بوده که به آنها  گفته بودند رای شما جابه جا شده و بخشی هم ضدانقلاب ،که ائتلافی از سلطنت طلبان بودند ، یک لایه میانی هم در فتنه 88  بود که همین بحث سران فتنه بودند و یک لایه پنهان و پشت پرده داشت که اتاق های فکر اینها در داخل کشور بودند.

 

*در فتنه 88 با نفاق پیچیده ای روبرو بودیم

قاسمی خاطر نشان کرد: ما در  فتنه 88  با یک نفاق پیچیده ای  پیچیده ای مواجه بودیم که  کاملا با دشمن برای براندازی نظام  همکاری میکردند.

 

وی اظهار کرد: بعد از فتنه 88 یک جریانی از اول انقلاب به دنبال بستر سازی برای حضور مجدد امریکا در این کشور بوده که ربطی به این دولت و ان دولت ندارد و با سرعت های مختلف در طول این 39 سال ادامه پیدا کرده این جریان فکری لیبرال و غرب گرا و امریکادوست تمام توانش را در فتنه 88 به کار گرفت که بلکه با براندازی نظام جمهوری اسلامی مجددا پای امریکا را به این کشور باز کند.

 

این کارشناس سیاسی اظهار کرد:  نظر مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام براین است که فتنه 88 وموضوع 9 دی برجسته و به فراموشی سپرده نشود چون ما یقین داریم که مقام معظم رهبری بارها که از فتنه 88 گذشته به ما یاداوری کرده که شما نگذارید این موضوع فراموشی و  به حاشیه رانده بشود.

 

وی خطاب به جوانان گفت: من خواهش می کنم از جوانها این اعترافاتی که آن ز مان عوامل فتنه داشتند  به فراموشی  نسپارند.

 

قاسمی گفت: ما میبینیم که در خانه ملت کمیته رفع حصر شکل میگیرد و سئوال است  این کمیته  می خواهد چکار کند، اینها حتی حاضر نشدند یک  عذرخواهی کنند خوب این چه جای حمایت دارد و واقعا با دیدن اینها باید تاسف خورد.

 

وی در پایان تاکید کرد: در کل می خواهم بگویم نظر مقام معظم رهبری براین است موضوع نه دی گرامی داشته بشود و لایه های پنهان فتنه  روشن  گری بشود که ما خدای ناکرده مجددا دچار فراموشی نشویم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان