اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. دى 1396 - 18:58   |   کد مطلب: 27885
عضو هیئت رئیسه اتحادیه مشاورین املاک همدان از افزایش 8.4 درصدی حجم معاملات مسکن در مهر و آبان امسال خبر داد و گفت: معاملات مسکن در این مدت نسبت به مدت مشابه 11 درصد رشد قیمتی داشته است.

به گزارش صبح الوند، شهرام رحیم‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه رونق نسبی در بازار مسکن ایجاد شده است، اظهار کرد: داده‌های آماری نشان می‌دهد، قیمت مسکن در محدوده شهر و پایین‌شهر همدان رشد 6 تا 7 درصدی داشته است. 

وی با اشاره به اینکه رونق بخش مسکن در کل شهر همدان محسوس است، تصریح کرد: شاخص‌های پیش‌نگر حاکی از آن است که اگر بانک مرکزی بتواند در کنترل نرخ سود بانکی موفق عمل کند شاهد رونق بیشتری در بخش مسکن خواهیم بود به طوریکه در 5 ماه اخیر تعداد معاملات مسکن روند صعودی داشته که در2 ماه اخیر شدت بیشتری گرفته است. 

رحیم‌بخش افزود: در کشور بیش از 240 هزار نفر در صندوق پس‌انداز مسکن یکُم و بانک‌ها ثبت‌نام کردند که به مرحله اخذ تسهیلات نزدیک می‌شوند و وارد بازار مسکن خواهد شد. 

وی یادآور شد: دولت در سال‌های گذشته به دنبال اتمام مسکن مهر بود که پیش ‎ ‌ بینی می‌شود امسال به  اتمام برسد و دولت طرح مسکن اجتماعی را پیگیری کند. 

عضو هیئت رئیسه اتحادیه مشاورین املاک همدان با تأکید بر ایجاد پیش‌رونق در بازار مسکن، بیان کرد: آمار معاملات اوراقی گواهی تسهیلات مسکن که در بورس معامله می‌شود نیز رشد 35 درصدی به لحاظ حجم معاملات و رشد 18 درصدی به لحاظ ارزشی را در فرابورس نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به اینکه در بخش رهن و اجاره با کاهش معاملات مواجه هستیم، گفت: رهن و اجاره مسکن به علت کاهش تقاضا با کاهش حجم معاملات مواجه شده و در بخش میزان اجاره‌بها و رهن شاهد کاهش هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان