اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. خرداد 1396 - 15:18   |   کد مطلب: 25471
مسئول سامانه‌ تدارکات الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تمامی معاملات دستگاه های اجرایی باید به شیوه الکترونیکی از طریق سامانه‌ تدارکات الکترونیکی دولت انجام شود و هم اینک این بستر برای معاملات الکترونیکی مهیا شده است.
تمامی معاملات دستگاه های اجرایی باید الکترونیکی انجام شود

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، حسن معظمی گودرزی روز سه شنبه در حاشیه دوره توجیهی آموزشی سامانه‌ تدارکات الکترونیکی در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه توسط مرکز توسعه و تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن تجارت راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: طبق اولویت بندی در گام نخست زمینه خریدهای جزئی و متوسط به صورت الکترونیکی توسط دستگاه های اجرایی و از طریق این سامانه فراهم شد.

وی بیان کرد: بر این اساس باید تمامی مایحتاج و معاملات یک دستگاه اجرایی در سامانه ثبت شده و از سوی دیگر تامین کننده به نیاز و درخواست دستگاه پاسخ بدهد.

مسئول سامانه‌ تدارکات الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنین تمامی دستگاه های مشمول این قانون مکلف به برگزاری مناقصات و مزایده ها از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی هستند.

گودرزی تاکید کرد: انجام مراحل مناقصه و مزایده از طریق الکترونیکی موجب شفاف سازی معاملات و حضور و مشارکت متقاضیان ساکن در هر نقطه از کشور در این مناقصه و مزایده می شود.

وی بیان کرد: ثبت مزایده و مناقصه در سامانه یاد شده مزیت هایی نظیر برداشته شدن محدودیت شرکت در این فرایندها، کاهش قیمت تمام شده و بالا رفتن رقابت بین شرکت کنندگان را به همراه دارد.

مسئول سامانه‌ تدارکات الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نامنویسی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بدون پرداخت هیچ هزینه ای و رایگان انجام می شود.

گودرزی افزود: ابتدا دستگاه اجرایی فردی را به عنوان نماینده و رابط معرفی کرده که این فرد مکلف به نامنویسی افراد مسوول را دارد.

وی اضافه کرد: پس از تائید مدیر دستگاه اجرایی شناسه کاربری و رمز در اختیار افراد مسوول مستقر در نهاد مربوطه قرار می گیرد و برای هر کدام از آنها یک کارتابل برای ثبت درخواست راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا کارگاه توجیهی مسئولان دستگاه های اجرایی، اتحادیه ها و اصناف با محوریت آشنا کردن آنها با سامانه تدارک الکترونیکی دولت در سالن اداره بازرگانی همدان برگزار شد.

سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه ای است که همه معاملات دولتی، شامل تمام مراحل مناقصه شامل درخواست خرید تا پرداخت وجه، مزایده شامل ثبت نام تا دریافت وجه توسط آن در بستر 'وب' صورت می گیرد.

انتهای پیم/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان