اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آذر 1396 - 12:27   |   کد مطلب: 27630
مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) همدان با اشاره به نقش برجسته علما درمقابله با تحریکات بیگانگان گفت: وحدت شیعه و سنی مصلحت مهم نظام اسلامی است زیرا اختلافات موجب سوءاستفاده دشمن می شود.

به گزارش صبح الوند، به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت  گفتگویی با  طاهره افشین زاد ،مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) همدان به منظور بررسی وحدت و ضرورت این امر صورت گرفته که در ادامه می آید.

* ضرورت وحدت شیعه و سنی از نظر جنابعالی چیست؟

با توجه به ایات قران کریم و تاکید بر وحدت مسلمین از جمله سوره انبیا آیه92 ،اسلام مسلمانان را امت واحده خوانده  و همچنین در آیه 10 سوره مبارکه حجرات ، مؤمنان برادر يکديگر معرفي شده اند و همچنین با توجه به فرموده امام صادق(ع) «المسلم اخ المسلم» ،  بنابراين باید مسلمین جهان در مقابل دشمنان و متجاوزان به بلاد اسلامی وحدت خود را حفظ نمایند و به این آیات الهی چنگ بزنند.

 

مسلمانان باید با توسل به آیه42 سوره مبارکه شوری وحدت داشته و بدانند که  اهل تسنن از دشمنان اهل بيت نیستند و  دوستي  اهل بيت را بر خود واجب مي‏دانند.

 

 حفظ اسلام و نظام اسلامي در مقابل تهاجم  داخلي وخارجي به صلاح جامعه امروز است  پس شيعه و سني باید با تکيه بر مشترکات و توسل به قران  اختلافات را کنار بگذارند.

 

* با توجه به تحریکات اخیربیگانان در منطقه برای تقویت تعصبات قومی و فرقه ای  به خصوص شیعه و سنی، نقش علمای دینی در این کشورها را چطور ارزیابی می کنید؟

 

وظیفه علمای دین چه اهل سنت و چه شیعه این است که موضوعات مشترک بین مذاهب اسلامی و راههای مقابله با دشمنان مشترک را بررسی نمایند و در اجرا کردن آنها نهایت تلاش خود را داشته باشند و همچنین به وعد و وعید دشمنان و استکبار توجه نکرده و از مکر و توطئه شیاطین نهراسند و زیربار زورگویان نروند و به مردم بصیرت و آگاهی لازم را بدهند.

 

*باتوجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران با وحدت ملت رقم خورد، در خصوص  اهمیت وحدت برای پیروزی مسلمین در همه کشورها بفرمایید؟

انقلاب سلامی ایران به عنوان نمادی برای مقاومت و پیروزی در منطقه و همچنین در جهان معروف است. که با وحدت ملت رقم خورد، این امر اهمیت  بسیاری در وحدت مسلمین در همه کشورها داشته است که شاهد ان بوده ایم.

 

*با وجود چنین هفته ای که از سوی امام راحل نامگذاری شده است بفرمایید که برنامه ها به لحاظ محتوا چگونه باید باشد ؟ و برنامه ها و اقدامات را فقط منوط برای این یک هفته ندانست.

اولا صرف برگزاری مراسم جشن ومولودی خوانی کفایت نمی کند بلکه درکنار آن به مباحث معرفتی نیز باید پرداخته شود.

هم چنین این کار نباید فقط در یک هفته انجام شود بلکه باید در پاسخگویی به توطئه های مداوم دشمنان که هربار بشکلی و به رنگی دیگر است همیشه با بصیرت کامل آمادگی لازم را داشته باشیم و از آنجایی که طبق نص قران «لکم فی رسول الله اسوة حسنة» ایشان الگوی ما درتمام عمر می باشند پس سیره شناسی والتزام به آن فقط خاص یک هفته نیست.

 

در پایان و به عنوان سوال آخر اگر بحثی را ضرورت می دانید بفرمایید؟

ای کاش برای هرچه بهتر و مفیدتر و پرشورتر برگزار شدن این هفته همه نهادها و سازمانها مرتبط بطور هماهنگ و مشترک برنامه های وزینی را برگزار کنند نه برنامه های پراکنده. وامید است ر سانه ها اعم از نوشتاری وصدا و سیما درحرکتی پر رنگ با استفاده ازکارشناسان ضمن برگزاری مراسم دلنشین از ذوق هنری برای انتقال معارف استفاده کنند. مراکز آموزشی نیز درضمن برپایی جشن ها به بیان سیره نبوی با روش جذاب اقدام نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان