اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. آبان 1396 - 11:33   |   کد مطلب: 27374
مدیر کل پزشکی قانونی همدان از افزایش پانزده درصدی مجوز سقط جنین در شش ماهه اول سال 96 نسبت به سال 95 خبر داد.

به گزارش صبح الوند، دکتر علی احسان صالح در گفتگو با صبح الوند با بیان اینکه مجوز سقط جنین کمتر از چهار ماه امکان پذیر است گفت مجوز سقط جنین بر اساس اختلالات کروموزمی یا مشکل خاص برای جنین داده می شود.

 

وی افزود:  گاهی بیمار بر اساس ضربه ای که به وی وارد شده به پزشکی قانونی مراجعه کرده و بر طبق دستورالعمل سازمان اقدام به سقط می کند.

 

احسان صالح با تاکید بر اینکه گرفتن گواهی سقط جنین کمتر از چهار ماه یا کمتر از نوزده هفته امکان پذیر است ، ادامه داد:در مواردی که  مادر دارای بیماری خاصی باشد که با ادامه بارداری  بیماری تشدید شده وحیات اوبه خطر افتد شود و یا اینکه جنین دارای بیماری خاص یا  نقصی باشد که  منجر به مرگ جنین یا مرگ پس از تولد یا حرج و سختی بر مادر شودمجوز سقط داده می شود.

 

 مدیر کل پزشکی قانونی همدان ادامه داد: بر پروتکل غربالگری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی غربالگری سه ماه اول و دوم  به مراکز سونوگرافی انجام گرفته و مراجعین مورد ارزیابی قرار می گیرند وبراساس آن عیوب جنین اوختلال کروموزمی در جنین مشخص شده  و از سوی پزشک قانونی مجوز سقط داده می شود.

 

*غربالگری اولیه جنین در هفته یازده تا چهارده بارداری

 
نائب رئیس انجمن سونوگرافی و رادیولوژی همدان غربالگری اولیه جنین را درهفته یازده تا چهارده بارداری با اندازه گیری  ضخامت گردن یا "ان تی" عنوان کرد و ادامه داد:  درسه ماه دوم بارداری یا هفته هجده تا نوزده یا نهایتا بیست بارداری ، سونوگرافی انومالی یا ( بررسی ناهنجاری جنین ) انجام گرفته ودرصورت لزوم مجوز سقط جنین داده می شود.

 

 

*افزایش 15 درصدی مجوزسقط جنین در شش ماهه اول سال
احسان صالح از افزایش 15 درصدی مجوزسقط جنین در شش ماهه اول سال 96 نسبت به شش ماهه سال 95 خبر داد و افزود: علت این امر اجرای پروتکل وزارت بهداشت و بررسی و ارزیابی  اختلالات کروکورمی ، ژنتیکی و ساختاری بوده است.

 

وی مجوز سقط جنین درمانی را در شش ماه اول سال  96 صدو بیست مورد عنوان کرد و افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته صدو پنج موردبوده است.

 

مدیر کل پزشکی قانونی همدان سقط جنین درمانی را در سال 94، صدو چهل و یک مورد عنوان کرد و ادامه داد: در سال 95 ، دویست و چهارده مورد سقط جنین درمانی انجام گرفته که  افزایش پنجاه درصدی داشته است.

 

احسان صالح با بیان اینکه تولد نوزاد  ناقص الخلقه به لحاظ اقتصادی ، روحی و روانی برای خانواده ها بار منفی فراوانی دارد ، افزود: این مشکل ازچند بعد جامعه و خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. 

 

وی با بیان اینکه مجوز سقط جنین  بعد از چهارماهگی داده نمی شود چراکه جنین دارای روح بوده و  قتل نفس محسوب می شود، اضافه کرد:  قبل از چهارماهگی نیز خانواده دیه جنین را باید بپردازدتا مجوز سقط  جنین داده شود. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان