اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آبان 1396 - 23:51   |   کد مطلب: 27319
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۴۱۴ واحد صنایع تبدیلی در همدان وجود دارد، گفت: به بهانه اشباع واحدها حق نداریم در بخش صدور مجوزها اغماض کنیم.

به گزارش صبح الوند، علی محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: کمبود صنایع تبدیلی در همدان داریم ولی استان همدان جز 10 استان برتر در حوزه صنایع تبدیلی است.

وی عنوان کرد: در برخی بخش‌ها مثل صنایع گوجه فرنگی، کشمش و لبنی چند برابر مورد نیاز ظرفیت ایجاد کردیم و اکنون تولید لبنیات شیر خام 300 هزار تن است که ما 500 هزار تن ظرفیت ایجاد کرده‌ایم.

محمدی بیان کرد: ظرفیت ایجاد شده به این معنی نیست که عملا در حال انجام است و این ظرفیت به صورت فیزیکی انجام شده و برخی واحدها تعطیل بوده و یا برخی با ظرفیت پایین کار می‌کنند که این مشکل در کل کشور وجود دارد و با تزریق منابع مشکلات این بخش هم کاهش می‌یابد.

معاون صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه 414 واحد صنایع تبدیلی در استان همدان فعال است عنوان کرد: این واحدها با ظرفیت بیش از سه میلیون تولید محصول و توان جذب چهار میلیون و 200 هزار تن مواد اولیه در استان داریم.

وی با اشاره به صنایع تبدیلی بخش سیر در استان اظهار داشت: یک واحد پودر سیر در همدان توان جذب 2700 تن سیر دارد و حدود 70 واحد شوری و ترشی داریم که سالانه چهار الی پنج هزار تن سیر خام در این واحدها استفاده می شود.

محمدی با بیان اینکه به دنبال سرمایه گذار در سایر صنایع هستیم تصریح کرد: اعلام آمادگی می‌کنیم تا در طول یکسال مجوزهای این بخش را برای متقاضیان واجد شرایط صادر کنیم.

معاون صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: قانون به ما این اجازه را نمی‌دهد که به بهانه اشباع واحدها جلوی صدور مجوزها را بگیریم و این قانون صراحتا در بخش قانون کسب و کار مطرح شده است.

محمدی با اشاره به اینکه برخی صنایع به سرمایه زیادی نیاز دارند اظهار داشت: در بخش صنایع سیب زمینی به سرمایه‌گذار قوی نیاز داریم چرا که اکنون یک میلیون تن سیب‌زمینی در استان وجود دارد که به دنبال صنایع فرآوری آن هستیم و ایجاد این واحدها به بیش از 20 الی 30 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد در حالی که در برخی صنایع رنج سرمایه‌گذاری بین یک تا پنج میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: اکنون سه واحد فرآوری سیب زمینی در همدان در حال ایجاد است که 250 هزار تن محصول را مصرف میکند، ضمن اینکه در بخش زیر ساخت ها در حوزه ایجاد سردخانه‌ها 42 واحد با ظرفیت 150 هزار تن در همدان راه‌اندازی شده که حدود 70 واحد نیز با 214 هزار تن ظرفیت در حال راه‌اندازی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان