اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آبان 1396 - 12:03   |   کد مطلب: 27251
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ما میتوانیم با استفاده از فرهنگ عمومی در خصوص فرزند از بسیاری از بلایا و آسیب های اجتماعی در امان باشیم گفت: به عنوان مثال بیانات رهبری در خصوص تولید داخلی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

به گزارش صبح الوند، در تقویم جمهوری اسلامی ایران روزی به نام فرهنگ عمومی نامید شده است و این نشان از این دارد که تقویت فرهنگ عمومی در جامعه بسیار اهمیت دارد.

 

به همین منظور مصاحبه ای با سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، حجت الاسلام احد آزادی خواه صورت گرفت.

 

حجت الاسلام احد آزادی خواه در گفتگو با صبح الوند، با بیان اینکه یکی از مسایلی که در حوزه فرهنگ باید به آن توجه کرد بحث فرهنگ عمومی جامعه است گفت: در واقع  انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است  و در تقویم جمهوری اسلامی هم روزی را به نام فرهنگ عمومی نام بردند.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: ما باید از حوزه فرهنگ فردی و خرده فرهنگ های رفتاری گذر کنیم و باید یک لایه ای را تحت عنوان فرهنگ عمومی در جامعه ایجاد کنیم.

 

وی عنوان کرد: فرهنگ عمومی میتواند  نوع  رفتاری عموم افراد را به سمت خوبی ها  یا بدی ها سوق دهد.

 

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه شورایی متشکل از دستگاه های مختلف عملا راهبردها و استراتژی های مورد نظر را در رابطه با فرهنگ  عمومی مدیریت میکنند گفت:  من اعتقادم بر این است که باید فرهنگ عمومی را سرلوحه کار خودمان  قراردهیم.

 

وی اضافه کرد: به عنوان مثال بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به تولید داخلی باید به یک فرهنگ عمومی مبدل شود و تا از مصرف گرا بودن خارج شویم.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان بر لزوم توجه بیشتر بر ترویج فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: ما میتوانیم با استفاده از فرهنگ عمومی در خصوص فرزند آوری، مبارزه با اعتیاد ، طلاق و... از بسیاری از بلاها و آسیب های اجتماعی در امان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان