اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آبان 1396 - 15:23   |   کد مطلب: 27203
کلاه گشادی که موسسه آرمان (البرز ایرانیان) بر سرسپرده گذاران گذاشت هنوزهم از سرمشتریان درنیامده واین موسسه با وعده سودهای کلان توانست سپرده های کلانی را به یغما ببرد.
کلاه گشاد"آرمان"همچنان برسرمالباختگان است

به گزارش صبح الوند به نقل از نافع، طی سالهای گذشته،رشد قارچ گونه موسسات مالی واعتباری تا آنجایی پیش رفت که تبعات آن هنوز هم دامن گیر مالباختگان است،موسساتی که یک شبه سبزمی شدند و البته یک شبه هم بسته و در این بین سپرده‌گذاران بی چاره در یک چشم برهم زدن تمام اندوخته زندگی خود را از دست دادند.

 

متاسفانه درسالهایی که گذشت تعداد قابل توجهی موسسه وصندوق قرض‌الحسنه،بدون مجوز فعالیت از بانک مرکزی در کشوربه وجود آمد که تقریبا ۴۸ مورد از آن‌ها دارای گستردگی شعب در سراسر کشوربود.

 

"موسسه آرمان" نیزیکی از موسسات مذکور بود که با دستبرد به  550 میلیارد تومان از سرمایه‌های مردمی، نه تنها نتوانست تعهدات خود را نسبت به بازپرداخت سود پول عملیاتی کند بلکه داغ اصل سرمایه اصلی را نیزبر دل سپرده گذاران خود گذاشت.

 

کلاه گشادی که موسسه آرمان (البرز ایرانیان) بر سرسپرده گذاران گذاشت هنوزهم از سرمشتریان درنیامده واین موسسه با وعده سودهای کلان توانست سپرده های کلانی را به یغما ببرد.

 

در همین راستا،اگرچه اخیرا"علی لاریجانی"،رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که از حقوق مالباختگان صیانت خواهیم کرد و تاکید کرد؛رسیدگی به مطالبات زیر 200 میلیون تومان سرعت بگیرد، اما مالباختگان وبه ویژه سپرده گذاران موسسه آرمان در همدان معتقدند که ازحرف تا عمل فرسنگها فاصله است!

 

از دیگر سوی بی توجهی برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندارهمدان به مالباختگی سپرده گذاران همدانی،سبب شد تا نماینده این افراد طی تماسی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری نافع دست به دامان رسانه شود تا از این طریق صدای ناشنیده مالباختگان شنیده شود که در ادامه به آن اشاره شده است.

 

 

*حقوق مالباختگان" آرمان" در سکوت خبری فرو رفته است

محمد تیموری نماینده مالباختگان موسسه مالی واعتباری آرمان در همدان درگفتگو با خبرنگار ما با اذعان به اینکه چند وقتی است که موضوع کلاهبرداری های موسسات مالی و به ویژه موسسه آرمان در سکوت خبری فرو رفته است، عنوان کرد:این نوع سلب مسئولیت ها موجب نگرانی مردم شده و ما تنها پاسخگویی مسئولین را می خواهیم.

 

*نظارت بر موسات مالی و اعتباری وظیفه بانک مرکزی است نه مردم!

 

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما عدم پاسخگویی مسئولین است گفت:متاسفانه وقتی رییس بانک مرکزی که وظیفه ذاتی آن نظارت بر اینگونه موسسات من درآوردی است خیلی راحت از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند شاید ازاستاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم نتوان انتظار زیادی داشت.

 

برخورد قهری با مالباختگان مشکلی را حل نمی کند/تجمع مالباختگان هرگز جنبه سیاسی ندارد

 

وی با بیان اینکه  مطمعنا برخورد قهری با مالباختگانی که گه گاه برای بیان مشکلات خود دست به تجمع میزنند نمیتواند راه حل مناسبی باشد،اظهار کرد: به یقیین مشکل ما باعدم نظارت مراجع نظارتی است وتجمع های مالباختگان هرگز جنبه سیاسی ندارد.

 

*بخشی از مالباختگان را افراد از کار افتاده و زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند

 

وی با اذعان به اینکه مسئولین باید بدانند که بخشی از مالباختگان را افراد از کار افتاده و یا زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که به بهانه دریافت سودی هر چند ناچیز در این موسسات سرمایه گذاری کرده اند،عنوان کرد:متاسفانه وقتی به مراجع متولی مراجعه می کنیم تنها پاسخی که می دهند می گویند شما برای دریافت سود طمع کرده اید و همین موجب مالباختگی شما شده است و این در حالی است که اگر مشکلی وجود داشته باشد در نظام بانک داری کشوراست!

 

*همه مالباختگان فریب تابلو سردرب موسسه را خوردند/ دستگاه های نظارتی در خواب غفلت بودند

 

نماینده مالباختگان آرمان درهمدان در ادامه با بیان اینکه مسئولین عنوان می کنند؛ که مردم باید پیش ازسرمایه گذاری، مجازوغیر مجاز بودن موسسه به فعالیت را جویا می شدند،گفت:این سخنان در حالی بیان میشود که  بسیاری از افراد به تابلو سردرب موسسه اعتماد کردند ضمن اینکه تعدادی از افراد کهنسال نیز به دلیل عدم آشنایی با سایت بانک مرکزی فریب تابلو را خوردند و در این شرایط باید گفت دستگاههای نظارتی در خواب غفلت فرو رفته بودند.

 

وی ادامه داد:سوال مالباختگان اینجاست که مسئولین مربوطه که بازرسی از کوچکترین  واحد صنفی  را دائما در دستور کار خود قرار می دهند چطور از بدون مجوز بودن این موسسه اطلاعی نداشتند؟!

 

نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و استاندار همدان به درد دل ما گوش نمی کنند/نمایندگان سایر استانها پیگیر حقوق هم استانی های خود هستند

 

وی در ادامه ضمن گلایه مندی ازمسئولین استانی دربی توجهی به مالباختگان همدانی بیان کرد:متاسفانه دراین رابطه نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی و مقام ارشد استان هیچ گاه پاسخگوی ما نبودند و حتی گوشی برای شنیدن دردو دل ما نیز نداشتند.

 

*خجسته، تنها وعده ملاقات می دهد

 

وی ادامه داد: درحالی اقای غلامی خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، مکرربه مالباختگان وعده ملاقات میدهد که این وعده ها بارهاو بارها از سوی وی محقق نشده و این در شرایطی است که نمایندگان دیگراستانها مطابق اخباررسانه ای،با ترتیب دادن جلساتی با حضور مالباختگان، صدای هم استانی های خود را به گوش متولیان امردر مجلس وبانک مرکزی رسانده اند.

 

*استاندارومعاونین وی زحمت تشکیل یک جلسه عمومی را هم نکشیدند

 

وی  همچنین ضمن گلایه مندی ازاستاندارومعاونین وی تصریح کرد:جناب آقای استاندارومعاونین وی نیزطی این مدت حتی یک مرتبه به خود زحمت نداند تا بابرگزاری جلسه ای عمومی از مشکلات ریز ودرشت ما اگاه شوند و این جای تاسف دارد.

 

 

*مسئولین به واقع خادم ملت باشند نه در حرف و شعار

 

تیموری در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی مسئولین خود را خادم مردم معرفی می کنند درموارد این چنینی نیز باید حداقل صدای مردم را بشنوند.

 

وی با اذعان به اینکه گلایه ما در چنین شرایطی ازعدم توجه مسئولینی نظیر؛ نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی و شخص استاندار است،بیان کرد:البته درمیان پیگیری های مسئولین کشوری نیز نامی ازمالباختگان موسسه مالی واعتباری آرمان و البرز ایرانیان نیست و می گویند قوه قضاییه باید در این خصوص تصمیم بگیرد!

 

*بوق های مکرر و عدم پاسخگویی نمایندگان...

 

در پی صحبت های نماینده مالباختگان آرمان در همدان،خبرنگارخبرگزاری نافع به دفعات سعی کرد،ضمن تماس تلفنی با حمیدرضا حاجی بابایی و امیر غلامی خجسته،نحوه پیگیری مطالبات مالباختگان همدانی را ازدو نماینده مذکور جویا شود که البته خبرنگارما نیزپی در پی با تماس های بی پاسخ مواجه شد!!

 

و اما سخن پایانی...

 

چنانچه بانک‌ مرکزی می‌دانست که مؤسسه آرمان مجوز ندارد، چرا جلوی فعالیت این مؤسسه را نگرفت و چرا اجازه داد مردم با عضویت درموسسه مذکور،همه سرمایه‌ خود را از دست بدهند؛ بنابراین بانک مرکزی باید جوابگوی تمام خواسته‌های مردم باشد.

 

همچنین کمیسیون اصل 90 وقوه قضائیه نیزباید پیگیر این مسئله باشند تا حقوق افراد ضایع نشود.

 

از دیگرسوی مقام ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان واسطین میان دولت و ملت باید سعی کنند ضمن شنیدن صدای مردم، پیگیرحقوق از دست رفته آنان باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان