اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. آبان 1396 - 14:15   |   کد مطلب: 27201
خجسته با انتقاد شدید از عدم نظارت ستاد اربعین بر جولان دلالان صدور ویزا؛
دلالی کاسبان با اعتقادات مردم در آستانه اربعین حسینی(ع)/ صدور ویزا در کمتر از ۶ ساعت در روز تعطیل
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با انتقاد از جولان دلالان در بازار صدور ویزای عراق در آستانه اربعین حسینی(ع) و نبود نظارت دستگاه‌های داخلی به ویژه ستاد اربعین و سازمان حج و زیارت، گفت: برخی شرکت‌های بدون مجوز در اخیرا تأسیس و کار صدور ویزا را به عهده گرفته‌اند.
دلالی کاسبان

به گزارش صبح الوند، امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از سوی مدیریت ستاد اربعین حسینی(ع) به عنوان متولی اصلی تصریح کرد: متاسفانه سوء مدیریت مسئولان باعث شده عده‌ای سودجو در جریان سفر زوار کربلا در آستانه اربعین حسینی(ع) از عشق آنان به امام حسین(ع) سوء استفاده کنند.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اربعین نباید محل درآمد عده‌ای سودجو در کنار بی تفاوتی مسئولان امر باشد، افزود: متأسفانه در حوزه انتخابیه‌ام چندین و چند شبانه روز در صف انتظار برای اخذ ویزا هستند ولی برخی دیگر از افراد با صرف هزینه‎های بالا به واسطه برخی دلالان یک روزه ویزای خود را دریافت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت متولی اصلی صدور ویزای سفر عتبات عالیات است، ادامه داد: هزینه رسمی برای اخذ ویزا 40 دلار است درحالیکه کسانی که یک روزه ویزا دریافت می‌کنند حدود 30 الی 40 هزار تومان بیشتر هزینه می‌کنند و ویزای خود را یک روزه اخذ می‎کنند.

 

این نماینده مردم در مجلس متأسفانه دلالان در بازار اربعین جولان می‌دهند و هیچ کس نظارتی بر آنان ندارد، افزود: در حالیکه به هیچ وجه اجازه داده نمی‌شود که یک شرکت زیارتی ایرانی در عراق شروع به کار کند، چرا برخی شرکت‌های غیرقانونی با همکاری برخی مسئولان در داخل تشکیل می‌شود.

 

خجسته اظهار کرد: برخی شرکت‌های داخلی در طول سال با مجوز سازمان حج و زیارت فعال هستند ولی در آستانه برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) بساط این شرکت‌ها کساد است و برخی شرکت‌های بدون مجوز که مشخص نیست ریشه این شرکت‌ها کجاست بازار را در دست می‌گیرند.

 

وی به حضور سه شرکت بزرگ غیر قانونی در تهران اشاره و عنوان کرد: وقتی برای اخذ ویزا به سفارتخانه عراق مراجعه می‌کنند زوار به این سه شرکت غیرقانونی ارجاع داده می‌شوند تا با وجوه بالاتری در کمتر از 12 ساعت به آنان ویزا اعطا شود.

 

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس به وجود دو شرکت خوزستانی غیر مجاز برای صدور ویزا اشاره و اضافه کرد: این دو شرکت توسط وابستگان سفیر عراق در ایران اداره می‌شود و در کمتر از 6 ساعت کار صدور ویزا را انجام می‌دهد.

 

وی ادامه داد: اینکه سفیری برای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) دلالی کند، برای وزارت امور خارجه زشت است.

 

خجسته تأکید کرد: متأسفانه دیده شده که در روز جمعه که درهای سفارتخانه عراق بسته است و ویزا صادر شود، همین دلالان از در پشتی به سفارتخانه رفت و آمد داشتند و برای مشتریان خود ویزا گرفتند.

 

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی یادآور شد: متأسفانه مردم وقتی به سفارتخانه عراق برای اخذ ویزا مراجعه می‌کنند دچار سرگردانی می‌شوند و دلالان زوار را به شرکت‌های مورد نظر خود سوق می‌دهند در حالیکه 1200 شرکت مجوزدار از سازمان حج و زیارت در این ایام ضرر می‌دهند.

 

بر اساس گفته خجسته متأسفانه تا کنون از یک میلیون و دویست هزار زائر فقط 300 هزار نفر از طریق سامانه سماح اقدام به اخذ ویزا کرده‌اند و این مسئله خود بر بی نظمی بازار اربعین می‌افزاید./

 

پایان پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان