اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. مهر 1396 - 20:28   |   کد مطلب: 27065
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مطالبات دانشگاه علوم پزشکی همدان ۳۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، حبیب‌الله موسوی بهار عصر پنج شنبه در مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به لزوم داشتن جامعه سالم و بانشاط، اظهار داشت: طبق صحبت بزرگان برای داشتن جامعه‌ای سالم و بانشاط، اگر بر روی گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و تربیت‌بدنی سرمایه‌گذاری کنیم کافی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی به بسیاری از اهداف خود در این زمینه که داشتن یک ملت با سواد و پویا است، خواهیم رسید.

وی عنوان کرد: با توجه به بحث مهم تربیت‌بدنی و داشتن جسمی سالم می‌توانیم از سواد و اندیشه خود بهره بگیریم.

وی با اشاره به برنامه توسعه ششم گفت: بر اساس برنامه سازمان جهانی بهداشت که مورد تائید وزارت بهداشت کشورمان نیز بوده، یکی از مهم‌ترین اهداف افزایش تحرک است.

موسوی بهار ادامه داد: سالانه شمار زیادی از افراد در دنیا فوت می‌کنند که عامل اصلی این مرگ‌ومیرها بیماری‌های قلبی و عروقی است و علت این بیماری‌ها در دو فاکتور قابل ‌تغییر خلاصه می‌شود چراکه با کنترل و ورزش کردن و افزایش تحرک می‌توان از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه حتی تحرک بدنی در کاهش سرطان‌ها نیز بسیار تأثیرگذار است، گفت: یکی از اهداف و وظایف ما و همه مردم این است که در هرسال بتوانیم تا ۲۵ درصد بی‌تحرکی را در جامعه کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: بعد از فاکتور ورزش، دومین فاکتور در ایجاد سلامت بدن کنترل رژیم غذایی است و باید مصرف قند، نمک و برنج را در جامعه کاهش دهیم.

موسوی بهار بابیان اینکه بیماری کبد چرب در بین جامع ما رایج شده است، عنوان کرد: از عوامل مهم کبد چرب مصرف برنج بوده که به دلیل کربوهیدرات زیاد در کبد ذخیره می‌شود و خواهش من از مردم این است که مصرف برنج را کنترل کنند.

وی بابیان اینکه رسیدن به هدف داشتن جسمی سالم دور از دسترس نیست، تأکید کرد: مصرف سیگار و الکل نیز یکی از آسیب‌زننده‌ترین عوامل در راستای دور شدن از هدف سلامتی است.

موسوی بهار با اشاره به طول عمر ایرانیان عنوان کرد: قبل از انقلاب سن امید در کشور ما ۵۷ سال بود که خوشبختانه در حال حاضر متوسط سن ایرانیان به ۷۶ سال رسیده که برای خانم‌ها کمی بیشتر و برای آقایان کمتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: طبق هدف‌گذاری افق ۱۴۰۴ باید متوسط امید به زندگی ایرانیان را به ۸۰ سال برسانیم.

وی با اشاره به رشد تربیت‌بدنی در دانشگاه علوم پزشکی همدان و بابیان اینکه ازنظر مالی دست ما بسته است، تأکید کرد: متأسفانه ۳۰۰ میلیارد تومان طلب داریم که هنوز این مطالبات ما در یک سال گذشته محقق نشده است و بیشتر این هزینه‌هایی که در حال حاضر در بحث فرهنگی و ورزشی می‌شود، از درآمدزایی بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مطالبات پرداخت شود به‌طورقطع دست ما هم برای حمایت بازتر خواهد شد.

موسوی بهار بابیان اینکه مدیریت نیز در پیشرفت بسیار تأثیرگذار است، بیان کرد: فضاهای ورزشی که امروز پیداشده درگذشته هم بوده اما کسی به دنبال آن نرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان