اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. مهر 1396 - 18:47   |   کد مطلب: 26947
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان:
۲۵ درصد ارزش افزوده استان همدان متعلق به بخش کشاورزی است
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: ۲۵ درصد ارزش افزوده استان همدان متعلق به بخش کشاورزی است.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر, منصور رضوانی جلال ظهر چهارشنبه در همایش سیب زمینی در شهرستان بهار با بیان اینکه بخش کشاورزی همواره مورد حمایت مسئولان ارشد نظام از حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تا روسای جمهور و دیگر تصمیم گیران قرار داشته است، گفت: کشاورزی قابلیت ایجاد اشتغال با کمترین سرمایه گذاری را دارا است.

وی بابیان اینکه بخش کشاورزی می تواند با ایجاد پیوند بین بخش های مختلف ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند ضمن آنکه در قبال فعالیت های بخش کشاورزی بهبودهایی در محیط زیست به وجود می آید، گفت: مهمترین رسالت بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تاکید براینکه حدود ۲۵ درصد ارزش افزوده استان همدان از بخش کشاورزی است، به بیان آمار و گزارش هایی از وضعیت کشاورزی استان همدان پرداخت و گفت: عملکرد در واحد سطح در استان همدان بهبود پیدا کرده و این بهبود به ویژه در بخش کلزا و سیب زمینی ملموس بوده است.

رئیس انجمن ملی سیب زمینی ایران نیز با بیان اینکه اولین همایش سیب زمینی در استان اردبیل و دومین همایش در استان گلستان برگزار شد و استان همدان میزبان سومین همایش است، گفت: تشکیل انجمن ملی سیب زمینی برای پر کردن خلا بین تولیدکنندگان از یک سو و صادرکنندگان و فعالان صنعتی از سوی دیگر بود.

محمدرحیم نیازی گفت: ما در انجمن به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود تولید و اشتغال از طریق بهینه سازی مصرف و افزایش بهره وری نهاده های تولید و ایجاد هماهنگی میان اجزای تولید هستیم.

نیازی افزود: برخلاف تصور، مصرف آب در تولید سیب زمینی به نسبت تامین انرژی در مقایسه با بسیاری از محصولات کمتر است.

امام جمعه بهار نیز در این مراسم بابیان اینکه از دیدگاه اسلامی کشاورزی نه یک شغل بلکه یک عبادت است، گفت: کسب رزق حلال در درجه اول اهمیت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان