اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. مهر 1396 - 9:23   |   کد مطلب: 26913
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: حفظ بافت تاریخی، محلات ارزشمند و میراث کهن و ماندگار همدان در اولویت برنامه طرح جامع کلانشهر همدان است.
فرزانه

به گزارش صبح الوند،فرهاد فرزانه در حاشیه تشکیل  نخستین جلسه کارشناسی کارگروه طرح جامع کلانشهر همدان در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند اظهار کرد: برای آشنایی مشاور با دیدگاههای اعضاء و هم افزایی اندیشه ها و اطلاعات کارگروه هایی با موضوعات مختلف برنامه ریزی شده است که این کارگروه با موضوع میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری تشکیل شده و اعضاء می توانند نظرات و دیدگاه های خود را در این زمینه بازگو کنند.

 

وی به اهمیت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در رشد و توسعه کلانشهر همدان اشاره کرد و افزود: باید حفظ بافت تاریخی، محلات ارزشمند و میراث کهن و ماندگار شهر در اولویت طرح ها و برنامه ها قرارگیرد و تک بناهای ارزشمند با طرح و برنامه هایی به زنجیره ای از جاذبه ها تبدیل شود.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: باید سعی شود مدت اقامت در شهر و ماندگاری گردشگر افزایش یافته و به انواع گردشگری و اولویت آنها در شهرو حریم آن توجه شود و مشاور طرح جامع باید راهبردها و راهکارهای مناسب در این زمینه ها  ارائه کند.

 

فرزانه تاکید کرد: باید به ظرفیت گردشگری شهر و حریم همدان ، حفظ میراث فرهنگی شهر، توجه به نقاط و مسیرهای گردشگری ازجمله دره مرادبیگ، سد اکباتان ، مسیر غار علیصدر، حیدره ، چشین و ابرو، عباس آباد، گنجنامه و...،ایجاد زنجیره گردشگری ،افزایش ماندگاری گردشگران،توجه و توسعه انواع گردشگری توجه شود.

 

وی اضافه کرد: شیوه های گردشگری مانند گردشگری تاریخی ،فرهنگی ، طبیعی و...  برای شهر کارآمد تر بوده و در اولویت است و در مطالعات طرح جامع باید مورد توجه قرار گیرد و راهبردها و راهکارهایی برای آنها اندیشیده شود.

 

گفتنی است در این جلسه نماینده مهندس مشاور و هریک از اعضاء به بیان دیدگاه های خود در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری پرداختند و اهمیت آن را در مطالعات طرح جامع یادآور شدند و اینکه باید از همه مطالعات انجام شده در این زمینه و ظرفیتهای موجود در تدوین طرح جامع کلانشهر همدان استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان