اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. مهر 1396 - 8:46   |   کد مطلب: 26898
فرمانده انتظامی شهرستان همدان با بیان اینکه خدمت در عرصه نیروی انتظامی بدون حمایت خانواده امکان پذیر نیست گفت: خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی خود توانسته ایم همدان را تبدیل به یکی از امن ترین استانهای کشور کنیم.
قویمی

به گزارش صبح الوند، پرسنل زحمت کش  نیروی انتظامی از جمله قشر فداکار کشور ما هستند و به جرات میتوان گفت امنیتی که هم اکنون داریم مرهون زحمات این قشر زحمت کش است، به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی بر آن شدیم با یکی  از پرسنل این  قشر زحمت کش فرماده انتظامی شهرستان همدان مصاحبه ای داشته باشیم

 

سرهنگ پژمان قویمی که در حدود 28 سال افتخار خدمت در نیروی انتظامی را دارد در گفتگو با خبرنگار صبح الوند به بیان دلایل انتخاب این شغل سخت پرداخت و گفت: علاقه شخصی نسبت به پلیس  داشتم و سازمانی را دیدم که به خوبی می شود به مردم خدمت  و به داد گرفتاران رسید.

 

وی به بیان  سوابق خدمتی خود پرداخت و گفت:  در سال 1369 از طریق کنکور سراسری وارد نیروی انتظامی شدم  و درسال  72 فارغ التحصیل شدم .

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان همدان ادامه داد: بنده در جاهای مختلفی همچون در پلیس آگاهی تهران، آگاهی همدان، در فرماندهی مرزبانی و پاسگاه کردستان ،انتظامی  خوزستان،  فرمانده انتظامی شهرستان کبودراهنگ و در نهایت هم اکنون به مدت 2 سال است که فرماندهی انتظامی شهرستان همدان هستم.

 

وی افزود: در ادارات  مختلفی همچون اداره جرائم اقتصادی همدان، سرقت، جنایی و جرائم خاص خدمت کرده ام.

 

سرهنگ قویمی نقش خانواده پرسنل نیروی انتظامی را بسیار موثر در پیشبرد اهداف این قشر دانست و گفت: فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی هر موقعیتی دارند مرهون خانواده و همراهان آنها هستند و مطمئنا بدون حمایت  خانواده انجام وظیفه در این شغل  بسیار سخت است و در همین جا  از همه خانواده ها که یار و یاور  این پرسنل زحمت کش در  شبانه روز و در سرما و گرما در تمام عرصه های سخت هستند تشکر می کنم.

 

وی کار سازمان نیروی انتظامی را از جنس کار سخت و پر از ماموریت و عملیات دانست و گفت:  هر کسی به این سازمان  وارد شود  باید خودش را برای روزهای سخت آماده کند .

 

فرمانده انتظامی شهرستان همدان در پاسخ به سئوال خبرنگار ما که آیا در لحظه ای قرار گرفته اید که بسیار خطرناک باشد و امکان شهادت شما باشد گفت: بنده در کردستان فرمانده مرز بودم  و در آنجا گروهک های مختلف وجود داشتند و ماموریت ها اکثرا خطرناک بود و چندین  نفر از همکاران ما به شهادت رسیدند و دائما  نیروهای ضد انقلاب برای ما مشکلاتی ایجاد می کردند.

 

 

*امنیت مردم مرهون پرسنل نیروی انتظامی است

وی به بیان اهمیت شغل نیروی انتظامی پرداخت و گفت: شغل نیروی انتظامی مقدس ترین و شاید یکی از اساسی ترین رکن های این مسئولیت در بحث امنیت است و بدون پرسنل نیروی انتظامی امنیتی وجود ندارد و امنیتی که مردم هم اکنون  در جامعه دارند مرهون پرسنل نیروی انتظامی است.

 

سرهنگ قویمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امنیت گفت: همانطور که مقام lعظم رهبری فرمودند و در راستای شعار امسال ناجا که  "پلیس برای امنیت، امنیت برای همه" است ، امنیت یکی از اساسی ترین و اصلی ترین نیازهای یک کشور است و مهمترین مشکل در کشور زمانی به وجود می آید که مردم احساس امنیت نکنند.

 

وی با بیان اینکه در قرآن از امنیت به عنوان نعمت نام برده شده است  افزود: برقراری امنیت برای مردم  از دستورات دین، قرآن و فرمانده کل قوا است و ما  تا جایی که میتوانیم در این خصوص تلاش کنیم و در این خصوص هم توجه بیشتر به مشارکت مردمی را باید مورد توجه قرار دهیم.

 

فرمانده انتظامی شهرستان همدان  تصریح کرد: یک روز عوامل انتظامی در شهری نباشد سطح ناامنی به خوبی برای مردم نمایان میشود و ما هر چه داریم ماحصل تلاش و زحمات پرسنل و نخوابیدن این عزیزان بزرگوار است و خدا را شکر گزاریم که در این شغل هستیم.

 

*همدان در موقعیت حساس استانی و شهرستانی قرار دارد

وی در ادامه با بیان اینکه همدان در موقعیت حساس استانی و شهرستانی قرار دارد افزود: در  اطراف همدان استانهایی هستند که از لحاظ امنیتی وضعیت حساسی دارند و همدان در مسیر پر تردد از غرب به مرکز کشور و از شمال غربی به جنوب در مسیر کریدور قراردارد و می تواند بستر مناسبی برای ناامنی ایجاد کند.

 

سرهنگ قویمی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش پرسنل نیروی انتظامی و با کمک خداوند، همدان بالفعل تبدیل به یکی از امن ترین استانهای کشور شده است و از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است، در همدان بخش انتظامی به طور کلی در تمام زمینه ها فعالیت می کند و ورود می کند.

 

 

* در همدان بیشتر جرائم سرقت خرد است

وی با اشاره به اینکه ماموریت ها در سطح مختلف در شهرستان همدان اجرا می شود گفت: اما آنچه که بیشتر در همدان با آن دست و پنجه نرم می کنیم و از مهمترین جرائم این شهرستان است سرقت می باشد، که بیشتر جرائم خرد است و جرائم کلان و مهم کنترل شده است.

.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان افزود: در همدان سرقت های مسلحانه و بانک نداریم و باندهای مواد مخدر در همدان مهار شده است و بیشتر جرائم سرقت های داخل خودرو و باغات است و جرائم مهم مهار شده است.

 

وی در  ادامه به بیان آمار برخورد با جرائم توسط نیروی انتظامی شهرستان همدان پرداخت و گفت: در سال 95 نسبت به سال 94 ، 6 برابر میانگین کشوری کاهش سرقت داشتیم  و توانستیم با تلاش هایی که در سال 95 انجام شد همدان را به یک شهر مطمئن و امن تبدیل کنیم.

 

سرهنگ قویمی  با بیان اینکه در شش ماهه اول سال 96 تلاش های بسیار خوبی در بحث کشفیات وقوع سرقت  صورت گرفته است افزود: پرسنل نیروی انتظامی شهرستان همدان موفق شدند 16 درصد در شش ماهه اول سال 96 به سال 95 ، افزایش کشف وقوع سرقت داشته باشند.

 

وی ادامه داد: در خصوص دستگیری سازقان هم عملکرد مثبتی داشتیم که در شش ماهه دوم این آمار را افزایش خواهیم داد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان همدان در خصوص کشف مواد مخدر گفت: شش ماهه اول سال 96 نسبت به سال 95 ،  57 درصد افزایش داشتیم و  در خصوص دستگیری خرده فروشان مواد مخدر هم در حدود 6 درصد افزایش داشتیم.

 

 

وی ادامه داد:  در خصوص دستگیری معتادین 29 درصدافزایش کشف، توقیف موتور سیکلت 2 درصدافزایش توقیف، کشف موتور سیکلت مسروقه 52 درصدافزایش،کشف خودروی مسروقه 3 درصد افزایش و در بحث قاچاق سوخت 201 درصد افزایش نسبت به سال 95 داشتیم.

 

سرهنگ قویمی در بخش دیگری از سخنانش به بیان نقش مردم در پیشبرد اهداف نیروی انتظامی پرداخت و گفت: ما تمام تلاشمان این است که رضایت مردم را به دست بیاوریم و  این امر در اهم اولویت های ما است و همه تلاش ها و فعالیتها در راستای رضایتمندی مردم است و این رضایتمندی مردم خستگی را از تن ما خارج میکند.

 

وی ادامه داد: مردم باید نیروی انتظامی را کمک کنند و بدون حمایت و همکاری مردم مطمئن باشید که نیروی انتظامی نمی تواند این بار سنگین امنیت را به  تنهایی انجام دهد و ما به سوی  مردم عزیز، ولایتمدار و شهید پرور و همه کسانی که دلشان برای این حاکمیت میسوزد دست کمک و یاری دراز کردیم.

 

فرمانده انتظامی شهرستان همدان تاکید کرد: از مردم میخواهیم که ما را کمک  کنند تا ما هم بتوانیم هر چه بیشتر در راستای فرمانین مقام معظم رهبری و سیاست های ابلاغی از ناجا که در  راستای خدمت رسانی به مردم است انجام وظیفه کنیم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این انقلاب و امنیت مال مردم است و ما هر چه داریم بخاطر مردم است و باز هم مردم، مردم و مردم و امیدواریم  که مردم و خداوند از ما راضی باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان