اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. مهر 1396 - 10:06   |   کد مطلب: 26844
همرزم شهید قهاری سعید با بیان اینکه این شهید در تمام دوران خدمتشان سرباز ولایت بودند گفت: در تمام مدتی که با شهید قهاری سعید همرزم بودم همواره با یک متانت و با یک چهره آرامی با بچه ها برخورد میکرد و از این خصوصیت شهید که از نزدیک شاهدش بودم بارها الهام گرفتم .

به گزارش صبح الوند، استان همدان با داشتن هزاران شهید همواره یکی از شهرهای شهید پرور کشور عزیزمان است، شهید سعید قهاری سعید از شهدای شهر همدان است که امسال به عنوان شهید شاخص سال معرفی شده است جهت آشنا شدن بیشتر با خصوصیات این شهید والامقام بر آن شدیم تا با یکی از همرزمان این شهید مصاحبه ای داشته باشیم.

 

سردار عبدالرضا آزادی ، یکی از همرزمان شهید قهاری سعید در گفتگو با خبرنگار صبح الوند به بیان ویژگی های شاخص این شهید پرداخت و گفت: شهید والا مقام سعید قهاری سعید از سابقین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در حقیقت از بنیانگذاران این نهاد ارزشمند در غرب کشور محسوب می شود.

 

همرزم شهید قهاری سعید اظهار کرد: این دلداده ولایت سالهای سال در مسئولیت های مختلف در این نهاد مقدس حضور داشت و انجام وظیفه و ایفای نقش کرد و عاقبت به لقای پروردگار رسید.

 

وی به بیان برخی  از مسئولیت های شهید قهاری سعید در طول دوران خدمتشان پرداخت و گفت: شهید قهاری در مسئولیت های مختلف از جمله فرماندهی سپاه نهاوند و سنقر ، فرماندهی قرارگاه شهید شهرام فر، فرماندهی سپاه و تیپ مریوان، جانشینی تیپ انصارالرسول(ع)، فرماندهی سپاه پاوه و تیپ حمزه سیدالشهدا (ع) ، جانشینی فرماندهی سپاه همدان و فرماندهی تیپ و سپاه الغدیر در استان یزد و فرماندهی لشگر 3 مخصوص نیروی زمینی حمزه سیدالشهدا(ع) ،  از جمله مسئولیتهای این شهید والامقام دردوران دفاع مقدس و بعد از آن بود،  که خوشبختانه از عهده این مسئولیت ها به خوبی بر آمده است.

 

 

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش موثر شهید قهاری سعید در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شهید قهاری حتی قبل از پیروزی انقلا ب اسلامی در اوج مبارزه با رژیم شاهنشاهی جز فعالان این عرصه بود و در تظاهرات و حتی عملیات مسلحانه علیه رژیم شاهنشاهی شرکت می کردند و چند بار هم توسط ساواک دستگیر و روانه زندان شد و در آن دوران هم سرباز ولایت بود و دین خودشان را ادا کردند.

 

وی با بیان اینکه شهید قهاری سعید بیشتر دوران خدمت و مجاهدتشان را در در منطقه کردستان و اورامانات سپری کردند گفت: شهید در این مناطق بارها در عملیاتهایی که برای آزاد سازی مناطقی از کردستان که در اول انقلاب به تصرف گروهک ها در آمده بودند نقش داشتند.

 

همرزم شهید قهاری سعید افزود: شهید قهاری سعید در آزادسازی شهر پاوه جز افرادی بود که هم سنگر شهید دکتر چمران و در کنار وی بسیار نقش آفرین بودند.

 

وی ادامه داد:  شهید همچنین در عملیاتهای مختلف از جمله عملیات والفجر 10 که آن زمان فرماندهی سپاه پاوه  و تیپ حمزه سیدالشهدا را داشتند بسیار موثر و نقش افرین بودند و در حقیقت محوریت منطقه تا حلبچه  بار سنگینش بر دوش این شهید بزرگوار بود.

 

سردار آزادی به بیان زمان آشنایی خود با  شهید قهاری سعید پرداخت و افزود: در دورانی که شهید در استان کرمانشاه و مطقه اورامانات مسئولیت داشتند بنده در قرارگاه نجحف و همچنین در یگان های استان بودم و با این شهید آشنا شدم .

 

 

وی اظهار کرد: در ان  مدت که با شهید همرزم بودم  از آن  روحیه سخت کوشی و اخلاق مردمی و والای شهید  بارهای بار درس گرفتم.

 

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین به بیان خاطراتی از این شهید والامقام پرداخت و گفت: شهید در عملیات والفجر فرمانده سپاه پاوه بودند و کل یگان هایی که در ان منطقه  عملیات می کردند، به نوعی شهید از انها میزبانی میکرد و با تمام سخاوت و بلند نظری همه امکانات و ساختمان  ها و ماشین آلاتی که در اختیارداشت در اختیار یگان های عمل کننده قرارداده بودو مسائل و مشکلات آنها را حل و فصل میکرد.

 

وی ادامه داد:  به جرات میتوانم بگویم  یکبار ندیدم  شهیدعلی رغم همه فشارهایی که بود و  سنگینی  عملیات  و کمبودهایی که در منطقه داشتیم از کوره در بروند و عصبانی بشوند .

 

همرزم شهید قهاری سعید در پایان تاکید کرد: در تمام مدتی که با شهید قهاری سعید همرزم بودم همواره با یک متانت و با یک چهره آرامی با بچه ها برخورد و نیازهای آنها برآورده میکردند و بنده  از این خصوصیت شهید  که از نزدیک شاهدش  بودم بارها الهام گرفتم و باید از آن به نیکی یاد کنم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان