اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. شهريور 1396 - 21:39   |   کد مطلب: 26620
عضو هیئت عالی حل اختلاف قوای سه‌گانه با بیان اینکه عاشورا یک مدرسه الهام بخش و حیات بخش است گفت: برای دستیابی به اهداف متعالی انقلاب اسلامی باید اندیشه متعالی امام حسین(ع) در جامعه تبیین شود.
ابوترابی در همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, حجت‌اسلام سید محمدحسین ابوترابی شامگاه پنج‌شنبه در همایش بزرگ "طلایه‌داران معروف" در شهرستان ملایر اظهار داشت: زمانی که می‌بینیم جوان 25 ساله‌ای بنام "شهید حججی" تبدیل به نمادی برای اقتدار یک ملت می‌شود به سبب این است که عبدالله و بنده واقعی خداست.

وی گفت:زمانی که می‌بینیم شهید حججی مانند اسماعیل به سوی قربانگاه قدم برمی‌دارد به این سبب است که این جوان در سایه بندگی به این مقام رسیده است و این یکی از نشانه‌های محبت به اهل بیت (ع) و بندگی خداست.

ابوترابی با بیان اینکه باید در مسیر بندگی خدا قدم برداشت تصریح کرد: آنهایی که دغدغه انقلاب را دارند عبدالله هستند چرا که انقلاب در سایه بندگی قدرت می‌گیرد.

عضو هیئت حل اختلاف قوای سه‌گانه با بیان اینکه شهدای عالی‌قدر در سایه بندگی و‌ عبودیت خدا قدم برداشتند و در سایه بندگی به این درجه و‌مقام رسیدند، گفت: در صف اصحاب امام‌حسین (ع) هرچه می‌بینید از ایمان، اعتقاد، ارادت و پیوند با امام‌خویش است و همه اینها مظاهری از زیبای‌است.

وی با تاکید بر اینکه آنها که آماده شهادت و سردادن بودن به کربلا آمدند لذا شب عاشورا همه ایستادند چون می‌دانستند که به کجا آمده‌اند گفت: این پیوند استوار آنها با امام‌خویش درس بزرگی برای ماست.

وی با اشاره به اینکه همه افتخار امام آن است که عبدالله است و این راه سعادت انسان و جامعه و مدرسه عاشوراست افزود: در سایه پیوند امت با امام و رهبری است که جامعه به قوت می‌‌رسد.

عضوهیئت حل اختلاف قوای سه‌گانه با بیان اینکه اگر این پیوند امت با امام و رهبری آسیب ببیند مسیرحرکت ما نیز با چالش روبرو‌ می‌شود، افزود: آنهایی که در مسیر تضعیف این پیوند حرکت می‌کنند، استقلال و ‌جمهوریت نظام را هدف قرار داده‌اند اما گاهی با اسم استقلال ، جمهوری و دموکراسی عمل می‌کنند اما در واقع  استبداد در جان‌ و فکر آنان است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه حرکت امام‌حسین(ع) برای قرار گرفتن رهبری صالح در مرکز مدیریت جهان اسلام بوده است، گفت: این حرکت برای مبارزه با یک انحراف بزرگ در مسیر حرکت جامعه اسلامی بوده است .

ابوترابی با اشاره به اینکه بحث امامت و رهبری یکی از مسائل مهم ‌و اساسی و از جهتی مهمترین مسئله ‌جهان اسلام بوده است، گفت: بحث امامت در سعادت و هدایت جامعه اسلامی آنچنان تعیین کننده‌ است که بنا به نقل علمای اهل سنت و شیعه پیامبر(ص) می‌گوید معرفت امام ، مساوی با معرفت توحید، قرآن و اسلام است.

وی با بیان اینکه حیات جامعه اسلامی با حضور شخصیتی مثل اباعبدالله حسین(ع) در مقام امامت و رهبری جامعه شکل می‌گیرد نه با نماز ، مسجد و حج، تصریح کرد: جامعه بدون امیرالمومنین (ع) جامعه‌ منهای توحید است.

وی با اشاره به سخنان پیامبر (ص) اظهار داشت: یکی از آموزه‌های کربلا آن است که مردم نگذارند یزید‌‌ها در دنیای اسلام حکومت کنند، اجازه ندهید ستمگران امور جامعه اسلامی را به دست گیرند چراکه این‌جایگاه باید در دستان پیشوا یا امامی قرار گیرد که عالم به قرآن و عامر به آموزه‌‌های دین باشد.

 عضو هیئت حل اختلاف قوای سه‌گانه با اشاره به اینکه در کنار این فلسفه مهم بدون تردید یکی از آرمان‌‌ها و اهداف والای قیام اولیای دین در تاریخ و فلسفه عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان‌کرد: بالاترین معروف قرار گرفتن امام صالح در جایگاه رهبری جامعه است و بالاترین منکر حکومت یزید است.

وی با بیان اینکه برای یک انقلاب و تحول بنیادین باید حضور یافت و برای آن جان‌ خود را تقدیم کرد، گفت: گاهی با یک خطابه و گاهی با وظایف سیاسی و گاهی با سازماندهی و تلاش هماهنگ می‌توان مسیر تحول را در جامعه‌ای فراهم کرد.

ابوترابی گفت: اما گاهی جامعه مرده است و دیگر این‌ جامعه در حال مرگ سخن مردان آگاه را نمی‌شنود و فریاد نتیجه بخش نیست و اینجا دیگر شهادت است که حرکت آفرین است و می‌تواند بستر تحول و‌ حرکت را در جامعه فراهم آورد.

وی با بیان اینکه منطق، گفتار و رفتار شهادت طلبانه اهل بیت برای یک زندگی منطبق بر آموزه‌های دینی الهام بخش و راهگشا است‌،گفت: مهمترین درسی که از عاشورا می‌گیریم این است که باید این مدرسه را شناخت و به آن اقتدا نمود و در راه او گام برداشت.

ابوترابی با بیان اینکه این مدرسه، مدرسه شناخت حق، ایمان به حق، دفاع از حق، ایستادگی در کنار حق و همچنین شناخت باطل و‌ ایستادگی در مقابل باطل تا مرز شهادت است، افزود: اینکه ائمه و امامان معصوم ما را به بزرگداشت حادثه عاشورا عزاداری و عشق به عاشورا توصیه کرده‌اند برای این است که این‌ مدرسه را بشناسیم‌ و با تمام‌ وجود جان، عقل و ‌روح به او‌ عشق بورزیم و اندیشه ما با فلسفه عاشورا آشنا شود.

وی افزود: آنچه به ما توصیه کرده‌اند دین‌باوری و دین‌خواهی و حرکت بر اساس ریل‌گذاری دین است و این همان مسیر موفقیت و سعادت انسان است.

عضو هیئت حل اختلاف قوای سه‌گانه با تاکید بر اینکه اگر فلسفه عاشورا و محرم ‌و سفر نبود کشور ما از اسلام و مدرسه اهل بیت بهره‌ای نداشت گفت: نه تنها انقلاب مولود عاشوراست بلکه اسلام نیز مولود‌ و فرزند عاشورا است .

ابوترابی با بیان اینکه اندیشه بلند امام حسین (ع) را باید تبیین کرد و حق‌طلبی و حق‌خواهی را در این مدرسه بیان‌کرد: آنچه مسیر حرکت ما را برای رسیدن به اهداف عالی و‌ متعالی اولیای دین و فرصت توفیق و‌ موفقیت را فراهم می‌آورد برداشتن گام‌هایی بر اساس اصول دین ، حق‌بینی و حق‌طلبی و حرکت بر اساس ریل گذاری دین است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان