اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. شهريور 1396 - 23:12   |   کد مطلب: 26618
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش کشاورزی ملایر یک مزیت برای این شهرستان محسوب می‌شود گفت: برای بالا بردن کیفیت محصولات و صادرات وزارت جهاد کشاورزی آموزش باغداران را در برنامه‌های اصلی خود قرار دهد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, حجت‌الاسلام احد آزادیخواه بعد از ظهر امروز در پنجمین جشنواره "خوشه برتر" در ملایر با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: در این باره 11 بار در قرآن نام "انگور" ذکر شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید انواع انگور در دنیا با ارقام و گونه‌های مختلف افزود: در این زمینه شهرستان ملایر نیز انواع مختلف انگور را دارد.

وی با اشاره به اینکه داربستی کردن باغات در تولید باکیفیت و بیشتر انگور تأثیرگذار است گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید در آموزش کشاورزان با جدیت ورود کند و همه برنامه‌ها در مورد انگور باید آموزش‌محور شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی استانداردسازی، سیستم آبیاری قطره‌ای و داربستی کردن باغات را از نکات مهم برای تولید باکیفیت‌تر و بیشتر انگور در باغات ملایر دانست و یادآور شد: بخش کشاورزی ملایر یک مزیت برای این شهرستان محسوب می‌شود.

آزادیخواه  با اشاره به اینکه باید صادرات کشمش ملایر رونق بیشتری پیدا کند اظهار داشت: صادرات کشمش ملایر در استان بسیار بالاست و اگر نبود صادرات انگور و کشمش ملایر، استان همدان معدل بالایی در بخش صادرات نداشت.

این مسئول با اشاره به برخی آفات بخش کشاورزی و باغداری ملایر از وجود 28 نوع انگور در ملایر خبر داد و تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها بازارهای بیشتری را تصاحب کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم در این مراسم نیز از بین بیش از  یکصد خوشه شرکت‌کننده با بررسی کارشناسان برای داشتن معیارهای لازم پنج خوشه به عنوان خوشه برتر در ملایر انتخاب شدند و از خیرالله نادعلی از روستای جوزان با 98 امتیاز، حمید بیات از روستای فروز با 97 امتیاز، محمدصفر حقی از روستای بابارئیس با 96.5 امتیاز، حسین آقایی از روستای قلعه باباخان با 96 امتیاز و لیلا بیات از روستای مانیزان با 95 امتیاز به عنوان نفرات نخست تا پنجم خوشه‌های برتر تقدیر شد.

همچنین از محمد منصوری از روستای جوزان به خاطر تولید بزرگترین خوشه انگور و مصطفی ترک‌زبان از روستای ضربعلی به خاطر تولید سالم‌ترین خوشه نیز در این مراسم تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان