اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. شهريور 1396 - 23:44   |   کد مطلب: 26432
دبیر انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان:
قیمت مرغ نباید افزایش یابد
دبیر انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان گفت: با توجه به عدم تغییر در نهاده‌های دامی قیمت مرغ نیز نباید افزایش یابد.

به گزارش صبح الوند، ارش طاووسی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، با اشاره به نحوه نرخ‌گذاری گوشت مرغ تصریح کرد: نحوه نرخ‌گذاری به طور دستوری از سوی اتاق اصناف بر اساس اختیاراتی که دارد، هر روزه برای فروش به واحدهای صنفی ابلاغ می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه نباید قیمت مرغ افزایش یابد، تصریح کرد: تغییرات خاصی در نهاده‌های دامی مشاهده نشده پس طبیعتا قیمت مرغ هم نباید افزایش یابد و اگر هم افزایش یافته اتاق اصناف باید نرخ را تعیین کند. 

طاووسی با اشاره به نرخ اعلامی گوشت مرغ از سوی جهادکشاورزی افزود: جهادکشاورزی نرخ مرغ را به عنوان کالا اعلام  می‌کند و واحد صنفی پس از درنظر گرفتن سود خود قیمت مرغ را تعیین می‌کند به طوریکه نرخ جهادکشاورزی درباره قیمت مرغ معمولا باید کمتر از 7 هزار تومان باشد. 

یک کارشناس امور اقتصادی در همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، از کاهش قیمت گوشت مرغ با کاهش دمای هوا طی روزهای آینده خبر داد. 

حمیدرضا فرسایی‌وحید با اشاره به علل افزایش قیمت گوشت مرغ افزود: علت روند افزایشی قیمت گوشت مرغ از اواخر تیرماه که کاملا طبیعی است، به عدم تولید گوشت مرغ در جنوب به خاطر  فصل گرما و افزایش دمای هوا برمی‌گردد. 

وی ادامه داد: عدم تولیدات گوشت مرغ در جنوب کشور، جوجه‌ریزی، واردات گوشت مرغ از سایر کشورها و نهاده‌های دامی در افزایش قیمت گوشت مرغ بی‌تأثیر نیست. 

فرسایی‌وحید با اشاره به کاهش قیمت گوشت مرغ در روزهای آینده عنوان کرد: با کاهش دمای هوا و درست شدن جوجه‌ریزی، تولید گوشت مرغ در جنوب کشور نیز آغاز می‌شود و شاهد کاهش قیمت گوشت مرغ خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان