اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. شهريور 1396 - 15:07   |   کد مطلب: 26390
معاون امور بهداشتی دانشگاه استان از افتتاح ۱۴۰پروژه در حوزه بهداشت با حضور وزیر بهداشت خبر داد
وزیر بهداشت در همدان

به گزارش صبح الوند،جلال الدین امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه در حال حاضر با افزایش مرگ و میر بیماری های زود رس مواجه هستیم‌ گفت : افرادی که بین کمتر از ۶۰سال هستند نباید بخاطر بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، بیماری های قلبی و .. فوت کنند.

 

امیری بااشاره به اینکه کاهش سن‌و مرگ و میر نشان از افزایش فاکتورهای خطر در جامعه است افزود: کمتر از۲۰درصد جامعه تحرک فیزیکی کافی دارند.

 

وی همچنین با بیان اینکه در بحث چاقی در برخی از مدارس با مشکل مواجه هستیم، یادآور شد: بیش از ۴۰درصد دانش آموزان با افزایش وزرن مواجه هستند که این امر خود عامل اصلی بوجود آمدن دیابت فشارخون و...است.

 

وی با اشاره به اینکه بیماری های غیر واگیر برخلاف بیماری های واگیر دار داروهای مشخص دارند گفت: در بیماری های واگیر نیت ما کمک به روند درمان است.

 

امیری باتاکید براینکه حس شادی و نشاط اجتماعی در کاهش بیماری های روحی و روانی تاثیر بسزایی دارد گفت: علی رغم اقداماتی که در حوزه بهداشت انجام شده است اگر در بحث پیشگیری وارد نشویم امکانات اضافه شدن تخت و تجهیزات نمی تواند دوام داشته باشد.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه و رییس مرکز بهداشت استان با تاکید براینکه باید بیشتر از هر چیزی به بحث پیشگیری بپردازیم گفت : در این راستا می توانیم در جاهایی که با مشکل مواجه شدیم اقدام درمانی را پوشش دهیم.

 

وی همچنین با بیان اینکه در دنیا هزینه درمان های غیر واگیر پایین است تاکید کرد: در بحث پیگیری از بیمار شدن تا مردم نخواهند و اطلاعات کافی نداشته باشند کاری از پیش نمی رود.

 

*معاون اموربهداشتی: همدان جزء استانهای پاک معرفی شده است

امیری ضمن اینکه استان همدان جزء استان های پاک معرفی شده است افزود: در ۳۰سال گذشته توانسته ایم شاخص های بهداشتی را در روستاها افزایش دهیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات بهداشتی در روستاها همچون شهر ها فعال شده است یادآور شد: در این راستا خدمات بهداشت و درمان در همان اوایل از حاشیه های شهر آغاز شده است.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه و رییس مرکز بهداشت استان در خصوص ثبت نام در سامانه سیب با بیان اینکه افراد می توانند از خدمات جامع سلامت بهره مند شوند افزود: در این راستا۹۵نیرو به پرسنل ،۳۰۰نفر در فالب مراقبت سلامت اضافه شده است به گونه ای که در این راستا ۱۸میلیارد هزینه شده است.

 

وی ضمن اینکه در گذشته در بحث بهداشت و درمان فقط برای سنین خاصی بسته های خدمتی ارائه می شدتصریح کرد: اکنون برای یک نوزاد یک ساعته تا یک میانسال بسته های خدمتی ارائه خواهد شد .

 

دکتر امیری در ادامه با بیان اینکه سه سرطان مهم و شایع را غربالگری کرده ایم گفت: تعدادی از نتایج این غربالگری ها مثبت بوده امانتیجه انجام غربالگری بسیارارزشمند بود به طوریکه در مرحله اول غربالگری سرطان تشخیص و قابل درمان بودند.

 

*در قالب 270 پروژه مراکز درمانی نوسازی شد

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه و رییس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه برخی از مراکز بهداشتی بسیار قدیمی و خارج از سیستم بودند عنوان کرد: طی انعقاد تفاهم نامه ۱۰۵میلیاردی با وزیر بهداشت توانستیم در قالب ۲۷۰پروژه مراکزمان را نوسازی کنیم.

 

وی بااشاره به اینکه  ۳۰۳پروژه در حال پیگیری ساخت داریم خاطر نشان کرد: ۱۴۰پروژه در هفته آینده با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد.

 

امیری با تاکید براینکه  دروضعیت تجهیز مراکز  مشکلی نداریم و این وضعیت وراضی هستیم عنوان کرد:از غریب به۶۰۰۰پروژه حوزه بهداشت کشور ۳۰۰پروژه به استان همدان اختصاص دارد این در حالی است که توانسته ایم‌۲ونیم برابر سهم استان از دولت پروژه استانی دریافت کنیم.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه و رییس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه در کل حوزه های سلامت ۲۰تا۲۵درصد سلامت مردم مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است تصریح کرد: ۷۵درصد باقی مانده خارج از حوزه بهداشت است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه باید نیاز مردم ایجاد کنیم گفت: این در حالی است که اگر نیاز به تحرک داشتند یا تحرکشان کم بود  احساس نیاز کنند.

 

امیری در خصوص تبخال تناسلی با اشاره به اینکه دونوع ویروس تبخال وجود دارد و تبخال تناسلی نیز یکی از این دو نوع است افزود: یکی از انواع آن از طریق روابط جنسی نامشروع بوجود می آید که جای نگرانی نیست و با دارو درمان می شود.

 

وی در بحث مصرف قلیان یادآور شد: مصرف قلیان را از تمام مکان های مسقف عرضه قلیان که جمع آوری آن وظیفه بهداشت است حذف کرده ایم و این در حالی است که مردم در صورت مشاهده عرضه قلیان می توانند با سامانه ۱۴۹۰تماس حاصل کنند و بلافاصله پیگیری ها صورت می گیرد.

 

وی همچنین اظهار کرد: قواتین مصرف دخانیات قوانین بسیار سختی است که اگر اجرایی شود بسیار کار ساز خواهد بود.

 

امیری با بیان اینکه اعتقاد ما بعنوان سیستم بهداشتی فرهنگ سازی و آموزش است افزود: سال گذشته ۲۵۰۰و امسال نیز ۱۸۰۰قلیان جمع آوری شده است.

 

*رییس مرکز بهداشت: برداشت اشتباه کشاورزان دلیل استفاده آنها از  فاضلاب است

 

در ادامه این نشست دکتر خیراندیش رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه بحث مهم نظارت بر سبزی کاری و آبیاری فاضلاب در حیطه مرکز بهداشت شهرستان است تصریح کرد: متاسفانه از دید برخی کشاورزان تغذیه سبزیجات با آب فاضلاب سود بیشنری نصیب آن ها می کند.

 

وی با اشاره به اینکه در این راستا اسامی ۵۷متخلف را به دادگاه معرفی کرده ایم گفت :۳۷نفر از آنان محکوم به زندان شدند.

 

 

رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان در ادامه با بیان اینکه امسال به دو حلقه چاه در منطقه های پایین شهر مجوز داده شده است گفت: در سال گذشته ۳۰درصد از زمین هایی که با فاضلاب ابیاری شده بود را شخم‌زدیم .

 

وی با تاکید براینکه سبزی هایی که وارد استان می شوند آلوده تر هستند گفت : اگر ما در اینجا از فاضلاب صنعتی استفاده نمی کنیم در جاهای دیگر از فاضلاب صنعتی استفاده می کنند که این بسیار خطرناک است.

 

 

خیر اندیش با بیان اینکه معاینات دانش آموزی بصورت کامل در پایگاه های سلامت انجام شده است افزود: ۵۵۳مدرسه در همدان وجود دارد که ازلین تعداد ۱۶۵مدرسه مروج هستند که در آن ها توجه ویژه ای به سلامت می شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان