اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. مرداد 1396 - 23:50   |   کد مطلب: 26035
معیت کردهای موسوم به "نظام فدرال در شمال سوریه" تاریخ اولین انتخابات این منطقه را در سطوح مختلف ادارات محلی و منطقه ای اعلام کرد.
نخستین انتخابات محلی توسط کردها در شمال سوریه

به گزارش صبح الوند به نقل از العالم، جمعیت کردهای موسوم به "نظام فدرال در شمال سوریه" تاریخ اولین انتخابات این منطقه را در سطوح مختلف ادارات محلی و منطقه ای اعلام کرد. این منطقه در امتداد مرز با ترکیه زیر نظر کردهای موسوم به "فدراسیون شمال سوریه" اداره می شود.
به گزارش خبرگزاری نووستی به نقل از خبرگزاری کردی "حوار نیوز"، انتظار می رود انتخابات مذکور در 22 سپتامبرسال جاری میلادی برگزارشود.

در روز سوم نوامبر انتخابات در سطح ادارات محلی، شوراهای شهر و روستاها و منطقه برگزار و در نهایت انتخابات استانی در تاریخ 19 ژانویه 2018 برگزار خواهدشد. به این ترتیب کسانی که انتخاب شوند با ورود به اتحادیه به "کنگره دموکراتیک خلق" نیز راه پیدا خواهندکرد.

فدراسیون شمال سوریه که "منطقه فدرال در شمال سوریه" نیز نامیده می شود در مارس 2016 ، در مناطق خارج از کنترل مقامات سوریه در شمال این کشورتوسط تعدادی از گروههای کرد اعلام موجودیت کرد. با وجود استقرار این اتحادیه بر امتداد مرزی گسترده با ترکیه، اما دمشق از ابتدای تشکیل، آن را به رسمیت نشناخت.

گفتنی است، کردها به طور چشمگیری در آزادسازی استان رقه از گروهک تروریستی داعش با حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا شرکت کرده اند.

این در حالی است که مسکو بارها ابرازامیدواری کرده که وحدت و یکپارچگی سوریه حفظ شود و مشارکت کردها در حل و فصل بحران سوریه را خواستار شده است.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان