اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. تير 1396 - 11:21   |   کد مطلب: 25814
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: بانک مرکزی در خصوص موسسات مالی کوتاهی کرده و باید جوابگو باشد و این هم زمینه ای را فراهم کرده است تا دشمنان قسم خورده ایران از این شرایط سوء استفاده کنند

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با صبح الوند، با بیان اینکه مجلس  در خصوص موسسات مالی  ورود پیدا کرده است گفت:  اجرای  بحث ماده 236 را درمورد بانک مرکزی را یک تعدادی از نمایندگان درخواست کرده اند.

 

وی اظهار کرد: مجلس در این خصوص تخلفات را بررسی و به قوه قضاییه ارجاع و هم سوال از رییس جمهور را مطرح و بیش از 120 نفر از نمایندگان از رییس جمهور در این زمینه سئوال کردند.

 

*بانک مرکزی در خصوص موسسات مجوز دار هم کار خاصی انجام نداده است

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ایجاد مشکل برای یک موسسه قابل پیش بینی است اما این  تعداد موسسه غیر طبیعی است افزود: طی چندماه گذشته شاهد بودیم که تعدادی از این موسسات مالی که اکثرشان هم در تابوهایشان حک کردند و نوشتند تحت نظر بانک مرکزی دچار مشکل شدند و الان بانک مرکزی اعلام کرده ما در قبال آن موسساتی که مجوز ندارند هیچ مسئولیتی نداریم هر چند در برابر موسسات که مجوز هم دارند هیچ مسئولیتی نپذیرفتند.

 

وی در خصوص موسسه کاسپین افزود: کاسپین یک موسسه مجوز دار است که مجوزهایی که بانک مرکزی داده است در سایت های خبری نمایش داده شده  است یعنی تعداد زیادی که می خواستند سرمایه گذاری کنند از بانک مرکزی استعلام گرفتند و بانک مرکزی این موسسات را تایید کرده است .

 

حجت الاسلام لارگانی با انتقاد از روند بررسی مشکلات سپرده گذاران موسسه کاسپین گفت: الان می گویند 93 درصد از سپرده گذاران  تعیین تکلیف شدند اما چه تعیین تکلیفی به عنوان مثال  فردی سی میلیون تومان سپرده داشته 16 میلیون  فقط به آن پرداخت خواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: در خصوص کاسپین هم که بانک مرکزی مسئولیت پذیرفته است وضع به اینگونه است که سپرده گذاران به اصل پول خود نمیرسند.

 

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با انتقاد از عدم نظارت بانک مرکزی بر موسسات مالی غیر مجاز گفت: موسسه ثامن الحجج در تهران در خیابان میرداماد روبروی بانک مرکزی شعبه دارد و مستقر است چگونه طی این مدت بر ان نظارت نکردند؟

 

وی تاکید کرد: این موسسات کار مالی انجام می دهند و بانک مرکزی باید نظارت کند لذا به نظر من اینها کوتاهی کردند و باید جوابگوی سپرده گذاران باشند.

 

حجت الاسلام لارگانی اظهار کرد:  هر روز وضعیت دارد بحرانی تر میشود و مسئولین باید  هر چه سریعتر رسیدگی کنند چون یک عده ای سپرده ندارند ولی می آیند بین اینها شعارهای انحرافی میدهند و دشمن دارد سو استفاده میکند.

 

وی خاطر نشان کرد:  موضوع موسسات مالی اصلا بحث سیاسی نبوده اما کشورهایی همچون استعمار پیر انگلستان و بی بی سی که همواره بمب های تبلیغی آن بر علیه نظام  بوده دارند از این موضوع سوء استفاده میکند لذا باید  هر چه سریعتر این موضوعات را تعیین تکلیف بکنند که دشمن بیشتر ازاین سوء استفاده نکند.

 

*برخی مسئولان بانک مرکزی با مصاحبات خود بر مشکلات می افزایند

نائب ریس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره  به اینکه چه اتفاقی افتاد که به طور همزمان برای چند موسسه این اتفاق افتاد افزود: بعضی از مواقع من مسئول یک مصاحبه می کنم و مصاحبه من باعث میشود یک چنین چالشی به وجود بیاید .

 

وی تاکید کرد: بعضی از این موسسات مشکلی نداشتند ولی  وقتی معاون بانک مرکزی می آید میگوید فلان جا مجوز ندارد و برخی در حال گرفتند مجوز هستند نترسید مشکلی ندارد سبب می شود مردم شک کنند و سریع اقدام به گرفتن سپرده هایشان کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان