اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. تير 1396 - 15:39   |   کد مطلب: 25719
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سهم بسیار کم ایران از بستن این قراردادهای نفتی گفت: دزر این قراردادها یک سهم جزئی به کشور ایران میرسد و حقیقتا این به صلاح کشور مان نیست که ذخایری که متعلق به نسلهای آینده هست را هدر دهیم.
نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با صبح الوند ضمن انتقاد از قرارداد توتال گفت: ما یک زمانی افتخار می کردیم که صنعت نفت ما ملی شده است و از سیطره انگلیس خبیث و استعمار پیر در آمده است و صنعت در اختیار کارشناسان و مهندسین داخلی قرار گرفته  است.

 

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در زمان 8 سال جنگ تحمیلی هر موقع هواپیماهای رژیم بعثی عراق پالایشگاه های نفت ما را هدف قرار میدادند حتی در قعر دریا جوانهای این مرز و بوم با تلاش خودشان  در کمترین فرصت آتش را مهار می کردند و جلوگیری از هدررفت نفت داشتند و یک توانمندی در صنعت نفت جوانان کشور ما  توانسته اند پیدا کنند.

 

وی اظهار کرد: متاسفانه الان ما شاهدیم که مسئولهای ما افتخار میکنند که ما با شرکتهای بزرگ قرارداد میبندیم یعنی  همچون سابق یک کشوردیگر بیاید و نفت ما را به تاراج ببرد .

 

*ایران در قرارداد توتال سهم ناچیزی دارد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سهم بسیار کم ایران از بستن این قراردادهای نفتی گفت: در این قراردادها یبیشترین سهم را شرکت توتال مقداری سهم دراختیار  چینی ها و یک سهم جزیی هم برای مالکین و صاحین این ذخایرالهی ونفتی می باشد.

 

وی با بیان اینکه این قراردادها به صلاح کشور نیست افزود: یک زمانی مسئولین  می گفتند که چون میدانهای مشترک را دارند برداشت می کنند ما داریم تلاش می کنیم که عقب نمانیم اما به چه قیمت اگر قرار باشد که سهم جزئی برای کشور ما باشد حقیقتا این به صلاح کشور مان نیست که این ذخایری که متعلق به نسلهای اینده ما هم هست هدر دهیم.

 

حجت الاسلام لارگانی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص چاه های نفت گفت:رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتی در سالهای گذشته فرمودند زمانی باید فرا برسد که در چاه های نفت را پلمپ بکنیم و وابسته به نفت نباشیم حالا چه دلیلی دارد که ما بیاییم یک چنین قرادادهایی را ببندیم  آن هم با کشورهایی که قبلا بدعهدی های  زیادی را با کشور ما داشتند.

 

*بستن قرارداد در کشوری که منافقین را حمایت می کند بی معنی است

وی با اشاره به برگزاری همایشهای منافقین در فرانسه گفت: چه دلیلی دارد با کشوری که همین اخیرا منافقین کوردل که دستهایشان به خون بهترین جوانان این کشور آلوده است اجازه میدهد همایش برگزار کنند جلسه بگذارند  و ما بیاییم به آن کشور میدان بدهیم که بیاید و یک چنین قرارداد سنگینی را با شرکت توتال  ببندیم و به طور حتم  در آینده هم  با شرکتهای دیگربسته شود.

 

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: حقیتا یک مقدار نگران کننده است برای ملت ایران که هم ذخایر نفتی را از دست بدهد  و هم اینکه مردم  بدعهدی های کشور فرانسه را و حمایت آنان از دشمنان قسم خورده ملت ایران  را میدانند و تازه نگران اینکه در اینده سرنوشت این قرارداهای  نفتی مثل کرسنت نباشد که  جریمه های سنگینی هم باید پرداخت کنیم.

 

*مسئولین دقت کنند در بستن این قراردادها به سرنوشت کرسنت دچار نشویم

وی خاطر نشان کرد: باید یک مقدار مسئولین ما دقت بیشتری در تنظیم این قراردادها داشته باشند که به سرنوشت کرسنت و امثال آن دچار نشویم.

 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی  در ادامه  در خصوص اقدامات مجلس در این خصوص گفت:  در مجلس شورای اسلامی بعد از ایراداتی که حتی مقام معظم رهبری به این قرادادهای نفتی گرفته بودند  از آنروز تذکراتی را به وزیر نفت و شخص رییس جمهور داده ایم.

 

وی در پایان اظهار کرد: مسئولین می گویند این قراردادها نیازبه تصویب مجلس ندارد درحالی که طبق قانون اساسی یک چنین قراردادهایی باید حتما به تصویب مجلس برسد  تا مجلس  جلوی  ضرر و زیان را  بگیرد.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان