اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. تير 1396 - 21:15   |   کد مطلب: 25713
دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: هیئت تجاری اتاق تعاون استان همدان ۱۶ تیرماه به مقصد اقلیم کردستان عراق اعزام می‌شود.
دبیر اتاق تعاون استان همدان

به گزارش صبح الوند، رحمان نادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه عملیاتی سالانه، اتاق تعاون استان همدان نسبت به اعزام هیئت تجاری به مقصد اقلیم کردستان عراق بر‌اساس مجوز شماره 96.5802 تاریخ 27 اردیبهشت 96 اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این هیئت 37 نفر به اقلیم کردستان عراق اعزام می‌شوند، افزود: کالاهای این هیئت تجاری در غالب مواد غذایی، خشکبار، انواع کشمش، گردو، سیر، انواع میوه، سیب‌زمینی، آرد، گندم، دام زنده، فراورده‌های لبنی و گوشتی، بهداشت و تندرستی و پنل کامپوزیت است.

نادری با بیان اینکه دیوار پیش‌ساخته ساختمان، بلوک و بتن از دیگر کالاهای هیئت اعزامی هستند، گفت: ابزار و یراق، ایزوگام، صنایع چوب، مبل و منبت، پوشاک، چرم، ماشین‌آلات سنگین، طلا و جواهر از دیگر کالاهای این هیئت تجاری هست.

دبیر اتاق تعاون استان همدان تصریح کرد: این کالاها بر اساس مزیت‌های استان همدان با هدف بازاریابی، توسعه صادرات غیرنفتی و تولید صادرات محور است.

نادی عنوان کرد: در این سفر بازرگانان عضو هیئت تجاری با فعالان اقتصادی و بازرگانان عضو اتاق بازرگانی اربیل، سلیمانیه، اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان اقلیم کردستان عراق و همچنین مدیران اقتصادی دولت اقلیم کردستان ملاقات و به مذاکره می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه قراردادهای موردتفاهم در این ملاقات به امضا می‌رسد، بیان کرد: کلیه قراردادها چهارجانبه است مبنی بر اینکه شرکا ایرانی به عنوان فروشنده و صادرکننده، شرکت عراقی به عنوان خریدار و واردکننده، اتاق تعاون استان همدان به عنوان ناظر بر قرارداد و اتاق‌های بازرگانی و اتحادیه صادرکننده اقلیم کردستان عراق قراردادها را امضا می‌کنند.

دبیر اتاق تعاون استان همدان، اظهار داشت: این فعالیت‌های اقتصادی بر مبنای تفاهمنامه‌های بین اتاق تعاون و طرف‌های عراقی تنظیم می‌شود.

نادی با بیان اینکه این هیئت تجاری جمعه 16 تیرماه به مقصد اقلیم کردستان عراق حرکت می‌کند، گفت: زمان بازگشت این هیئت تجاری 20 تیرماه است.

وی با اشاره به یکی از قراردادها عنوان کرد: مضمون یکی از قراردادها صادرات 10 هزار رأس گاو و 50 هزار رأس گوسفند به عراق است.

وی بیان کرد: در سال گذشته با توجه به اعزام هیئت تجاری اتاق تعاون استان همدان به عراق بیش از 38 میلیون دلار کالا به این کشور صادر شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان