اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. شهريور 1395 - 23:25   |   کد مطلب: 19812
به منظور رایزنی درباره حل اختلافات میان اقلیم کردستان عراق و دولت بغداد، روز دوشنبه هیاتی از این اقلیم به ریاست نیچروان بارزانی به بغداد رفت و با حیدر العبادی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش صبح الوند،  به نقل از پایگاه خبری البلد، هیات اقلیم کردستان عراق که به منظور حل و فصل اختلافات با دولت مرکزی به بغداد رفته بود در بدو ورود با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و رئیس هیات اعزامی اقلیم به بغداد با العبادی درباره اوضاع امنیتی، عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا از اشغال داعش و آینده روابط میان دولت مرکزی با دولت اقلیم کردستان عراق گفتگو کرد.

نیچروان بارزانی همچنین در دیدار با استوارت جونز، سفیر آمریکا در بغداد اعلام کرد که اربیل آماده است با بغداد در تمامی زمینه‌ها برای حل مشکلات موجود همکاری کند به شکلی که بتواند پاسخگوی منافع دو طرف باشد.

بارزانی همچنین در این دیدار سفیر آمریکا را در جریان نتایج دیدارهای هیات کردستان عراق با دولت بغداد درخصوص مسائل و اختلافات موجود میان دو طرف قرار داد و درباره آخرین تحولات امنیتی و سیاسی در عراق و اقلیم کردستان و پیروزی‌های ارتش عراق علیه داعش نیز گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور هوشیار زیباری، وزیر دارایی عراق برگزار شد، بازرانی از سفیر آمریکا به خاطر "تلاش برای تقویت روابط اقلیم با دولت آمریکا" تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان