اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. تير 1396 - 9:31   |   کد مطلب: 25672
معاون درمان دانشگاه از آغاز به کار فعالیت شبکه آموزشی تلویزیونی فرهنگ خودمراقبتی در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان خبر داد و گفت: به زودی زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این شبکه در بیمارستان‌های دیگر استان فراهم می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش صبح الوند، دکتر محمد‌رضا عبادیان اظهار کرد: شبکه آموزشی تلویزیونی برای بیماران بستری در بیمارستان‌ها به منظور آموزش خودمراقبتی و کاهش مراجعات بعدی با همکاری معاونت درمان با دفتر پرستاری شبکه آموزشی در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان با محوریت آموزش خود‌مراقبتی فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وی افزود: واحد آموزش بیمار و آموزش همگانی مرکز آموشی درمانی  قلب و عروق فرشچیان در نظر دارد برای آموزش مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی قلب و همچنین مراقبت‌های قبل و بعد از آنژیوگرافی و آنژیو‌پلاستی برای بیماران الکتیو و نیز به منظور آموزش خود‌مراقبتی در زمینه‌ فشارخون، دیابت، سرطان، ترک سیگار، استرس، بیماریهای قلبی و اصلاح الگوی زندگی برای بیماران ترخیصی بصورت DVD  تهیه و در اختیار بیماران قرار دهد.

 

معاون درمان دانشگاه این اقدام را بهترین راهکار برای کاهش عوارض اعمال جراحی و نیز تهاجمی قلب و کاهش میزان بستری و نیز کاهش بستری مجدد بیماران و آموزش همگانی عنوان کرد.

 

وی افزود: شبکه آموزش مرکز آموزشی، درمانی قلب و عروق فرشچیان در آینده‌ای نزدیک با توکل به خدا آموزش‌های بدو ورود و حین بستری خود را به زبان‌های ترکی و کردی علاوه بر زبان فارسی ارائه می‌دهد.

 

دکترعبادیان یادآور شد: پس از مدت‌ها پیگیری و تلاش در زمینه راه‌اندازی یک شبکه آموزشی تلویزیونی برای بیماران 27 خردادماه شبکه آموزشی در مرکز آموزشی درمانی قلب و عروق فرشچیان با محوریت آموزش خود‌مراقبتی در بیماری‌های قلبی، سرطان، فشار خون، چاقی، دیابت، مدیریت استرس فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وی با بیان اینکه این اقدام با حمایت دفتر پرستاری انجام شد، ابراز امیدواری کرد به زودی زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این شبکه در بیمارستان‌های دیگر استان فراهم شود.

 

معاون درمان دانشگاه خاطر‌نشان کرد: این شبکه تلویزیونی با پخش فیلم‌های آموزشی و بهداشتی از ساعت 8 صبح تا 8 شب برای بیماران قابل بهره‌برداری است همچنین قابلیت پخش زیرنویس‌های آموزشی و یا خبری مربوط به بیمارستان مربوطه را داراست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان