اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. خرداد 1396 - 15:23   |   کد مطلب: 25473
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان گفت: در سال گذشته طرح تولیدی کردن هنرستان ها در همدان اجرایی شد و هنرستان ها با اجرای آن در سال گذشته حدود چهار میلیارد و 325 میلیون ریال درآمد کسب کردند و بخشی از آن به هنرجویان و هنر آموزان پرداخت شد.
هنرستان های همدان از فروش تولیدات خود بیش از 4 میلیارد ریال درآمد کسب کردند

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، عباس احمدی مقیم روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: سال گذشته طرح تولیدی کردن هنرستان ها در 6 هنرستان شهرستان همدان به صورت پایلوت در سه حوزه خدمات، کشاورزی و صنعت به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح طبق آخرین گزارش ها حدود 130 خدمت توسط هنرجویان ارایه شد و از این محل 260 میلیون ریال درآمد کسب کرده اند همچنین در قالب این طرح حدود 44 محصول تولید و به بازار عرضه شد که در ازای آن چهار میلیارد و 65 میلیون ریال درآمد کسب شد.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح دانش آموزان هنرستان ها می توانند در ایام تحصیل علاوه بر کسب آموزش، درآمد کسب کنند و با مهارت های لازم وارد بازار کار شوند لذا خانواده ها باید فرزندانشان را راهنمایی کنند که به شاخه کاردانش مراجعه کنند و امسال به خاطر استقبال گسترده از برخی هنرستان ها، آزمون ورودی گرفته شد.

احمدی مقیم اظهار کرد: بخشی از تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه های مدارس استان به صورت متمرکز تهیه و توزیع شده و بخشی دیگر در حال تهیه است.

وی با بیان اینکه کار کارشناسی در راستای نیازسنجی و امکان سنجی استقرار آزمایشگاه های مدارس صورت گرفت افزود: کارگاه های هنرستان ها و مراکز کار دانش بر اساس سرفصل های کتب درسی به تجهیزات جدید نیاز دارند و برای رفع این نیازها به حداقل حدود 30 میلیارد ریال برای سال تحصیلی جاری نیاز است .

رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در خصوص اقدامات انجام شده در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت:غنی سازی اوقات فراغت خنثی کردن جنگ نرم است و در تابستان امسال پایگاه های اوقات فراغت استان با شعاراصلی مهارت آموزی، کارافرینی و اشتغالزایی فعالیت می کنند.

عباس بهاری با پیش بینی جذب 79 هزار و 814 دانش آموز در برنامه های اوقات فراغت استان همدان افزود:غنی سازی اوقات فراغت در شاخه های مختلف قابل برنامه ریزی و پیگیری است در شاخه آموزشی مراکز آموزشی سهم قابل توجهی دارند .

وی ادامه داد: در مجموع 30.23 درصد دانش آموزان در برنامه های اوقات فراغت شرکت می کنند که سهم پسران بیش از 18 درصد و سهم دختران بیش از 11 درصد است.

وی اظهار کرد: 2 هزار و 604 مربی برای فعالیت های تابستانی استان پیش بینی شده است و یک هزار و 606 نفر عوامل اجرایی برای اجرای برنامه ها پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: 467 عنوان برنامه برای پایگاه های اوقات فراعت در نظر گرفته شده و 2 سال است که برنامه های غنی سازی اوقات فراغت به صورت خودگردان ابلاغ می شوند.

وی گفت: طبق اعلام رئیس جرائم سایبری، 43 درصد جرائم سایبری و دنیای مجازی مربوط به تلگرام است که باید برای ساماندهی این امر در بین داشن آموزان برنامه ریزی کرد.

حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان