اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. خرداد 1396 - 9:11   |   کد مطلب: 25367
معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت و معدن همدان:
۲۴۰۰ واحد انبار در سامانه جامع انبارها در همدان ثبت نام کردند
معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت و معدن همدان با بیان اینکه ۲۴۰۰ واحد انبار در سامانه جامع انبارها در همدان ثبت نام کرده‌اند گفت: واحدهای صنفی همدان برای عضویت در سامانه انبارها تا پایان خرداد فرصت دارند.
معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت و معدن همدان

به گزارش صبح الوند، مصطفی اسدی  با اشاره به اینکه شناسایی انبارها توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته است، اظهار داشت: حدود 60 هزار واحد صنفی در استان همدان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه آهن فروشان و لوازم خانگی از جمله اتحادیه‌هایی هستند که به طور حتم باید در سامانه انبارها ثبت شوند، عنوان کرد: باید تا پایان خرداد ماه بانک اطلاعاتی انبارهای واحدهای صنفی تکمیل شود.

 

اسدی گفت: تاکنون 2400 هزار واحد انبار در سامانه جامع انبارها ثبت نام کرده‌اند و تا پایان خردادماه تمام واحدهای همدان باید در این سامانه ثبت نام کنند در غیر این صورت برای صدور بارنامه با مشکل مواجه می‌شوند.

 

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت و معدن همدان بیان کرد: این سامانه در راستای ساماندهی نظام تأمین و توزیع و مواد پنج و ششم مبارزه با قاچاق کالا و ارز طراحی شد و افرادی که دارای شغل و واحد انبار هستند باید در این سامانه ثبت نام کنند.

 

وی با بیان اینکه هدف از این طرح تعیین دقیق مبدأ و مقصد بار است عنوان کرد: با این شیوه امکان سوء استفاده ‌ای احتمالی و قاچاق کالا کاهش یافته و واحدها تنها از این طریق می توانند صدور بارنامه داشته باشند.

 

اسدی تصریح کرد: با توجه به ضرورت شفافیت نظام توزیع تسهیل فرآیند تجارت، این دفتر موظف به پیاده‌سازی سامانه جامع انبار و سامانه شناسه دار کردن کالا شده است.

 

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت و معدن همدان افزود: از 15 اردیبهشت ماه این طرح برای بنادر و گمرکات اجباری شد و از تیرماه نیز به صورت سراسری این طرح مشمول بارهای داخلی نیز می‌شود.

 

اسدی با بیان اینکه سامانه جامع انبار مجوز صدور بارنامه را می دهد، گفت: اگر اطلاعات انباری در این سامانه ثبت نباشد، امکان صدور بارنامه را نخواهد داشت.

 

وی مطرح کرد: نهادهای اصناف، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی، امور صنایع، اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی، شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز باید برای اجرای بهتر این طرح همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان