اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. خرداد 1396 - 12:32   |   کد مطلب: 25333
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آنهايي که از دانشگاه آزاد یک قدیس ساخته بودند باید نسبت به فساد و رانت در آن پاسخگو باشند.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به تغییر و تحولات صورت گرفته در دانشگاه آزاد و لزوم فسادزدایی از این دانشگاه اظهار کرد: اقدامی که رهبر معظم انقلاب برای انتصاب دکتر ولایتی برای دانشگاه آزاد داشتند، بیانگر ضرورت آن تغییر و تحولی بود که امروز آن ضرورت احساس شد.

 

وی تصریح کرد: ما شاهد اما و اگرهایی در فساد دانشگاه آزاد توسط رئیس سابق آن مجموعه شدیم که متأسفانه گویا اسنادی هم به دست آمده که این اتفاق چند لایه دارد.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی لایه اول این اقدام را مبارزه با فساد و رانت در مجموعه‌های عمومی مانند دانشگاه آزاد دانست و خاطرنشان کرد: فسادها یا رانت خواری‌ها باید از این دانشگاه برداشته شود.

 

وی یادآور شد: آنهایی که از دانشگاه آزاد یک قدیس ساخته بودند باید پاسخگو باشند که این مجموعه دانشگاهی که تحت مدیریت آنها بود چرا این همه تبعیض، فساد و رانت در آن وجود دارد؟ این موضوع دل مردم را به درد آورده و با هیچ منطقی قابل دفاع نیست.

 

آزادیخواه با تأکید بر عزم راسخ مدیریت جدید برای ریشه‌کن کردن اینگونه فسادها در دانشگاه آزاد تصریح کرد: دانشگاه آزاد امروز به عنوان پردرآمدترین دانشگاه سطح کشور و حتی دنیاست که انتظار ما از هیأت امنای آن و دکتر ولایتی این است که تمام همت خود را به کار گرفته و دست‌های پلید را از دانشگاه کوتاه کنند و دانشگاه را به یک قرار و آرامش برسانند.

 

وی به عبرت‌آموزی از اینگونه اتفاقات اشاره کرد و گفت: شخصی که تا دیروز ریاست این دانشگاه را برعهده داشت و رفت و آمدهایش به مجموعه‌های مختلف و خاص مشهود بود، امروز اینگونه پرونده‌اش رو شده است.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه مدیران باید دقت مضاعفی نسبت به نگهداری و مراقبت از بیت‌المال و اموال عمومی داشته باشند و با تمام توان از هرگونه تبعیض، فساد، رانت‌خواری و بی‌نظمی مالی جلوگیری کنند و مراقب حقوق مردم باشند.

 

وی تأکید کرد: برخی دانشگاه آزاد را برای خود حیات خلوت می‌دانستند، امروز شرم‌سازی این فساد برای آنها مانده است و این لکه ننگ هرگز پاک نمی‌شود، چیزی که مردم نسبت به آن تنفر دارند، این تنفر واقعیت دارد و باید از این مسئله به عنوان یک نقطه سیاه در مدیریت قبلی دانشگاه آزاد یاد کنیم.

 

آزادی‌خواه در خصوص انتصابات احتمالی رئیس جمهور در کابینه دولت بیان کرد: باید به دولت هم قاطع تذکر داده شود که کابینه خود را از افراد پاکدست، انتخاب کند نه افراد مسئله‌دار، دارای سابقه اختلاس ، رانت، زد و بند؛ زیرا این موضوع به کشور ضربه می‌زند.

 

وی با بیان اینکه گاهی شاهد آن بودیم که در کابینه فعلی دولت اینگونه افراد باعث رنجش خاطر بسیاری شد، گفت: عدم حضور این افراد در کابینه برای مردم مهم است و دولت نیز باید در انتصابات این موارد را رعایت کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان