اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. خرداد 1396 - 23:30   |   کد مطلب: 25327
امام جمعه تویسرکان گفت: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی در راس اولویت‌های مدیریتی و اجرایی کشور قرار دارد.
امام جمعه تویسرکان

به گزارش صبح الوند، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: بارگاه حیقوق نبی(ع) به لحاظ تاریخی و همچنین یک ظرفیت کم‌نظیر مذهبی می‌تواند عامل جذب گردشگران زیادی در طول سال باشد.

وی افزود: در حالی که حل مشکلات اقتصادی و معیشتی در راس اولویت‌های مدیریتی و اجرایی کشور قرار دارد باید از این گونه ظرفیت‌های کم‌نظیر بیشترین بهره‌وری را برای رونق بخشی به حوزه گردشگری و ایجاد فرصت‌های متنوع شغلی ایجاد کرد.

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه طرح توسعه بارگاه حیقوق نبی(ع) مدت هاست در میان چند دستگاه اجرایی مرتبط در گوشه‌ای قرار گرفته و خاک می‌خورد بیان کرد: باید اراده و عزمی قوی در تویسرکان شکل بگیرد و طرح توسعه این بارگاه مطهر از حالت بلا‌تکلیفی بیرون بیاید.

وی گفت: بارگاه حیقوق نبی(ع) یکی از بهترین ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و تاریخی در کشور به حساب می‌آید اما تا کنون به هیچ وجه آنگونه که باید و شاید از مزایای آن برای رونق اقتصاد و اشتغال در شهرستان تویسرکان استفاده نشده است.

امام جمعه تویسرکان تاکید کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری موجود در هر شهرستان به خودی خود از مصادیق بهره‌وری از ظرفیت‌های داخلی در راستای ایجاد رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

وی خواستار عزم جدی‌تر مسئولان ارشد شهرستان، دستگاه های مرتبط اجرایی مانند اداره اوقاف، میراث فرهنگی و شهرداری و همچنین هیات امنای بارگاه حیقوق نبی(ع) به منظور ساماندهی جنبی این بقعه مطهر شد و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم این فرصت و ظرفیت بزرگ در حوزه معنوی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان تویسرکان بی اثر بماند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم آرامگاه حیقوق نبی(ع) یکی از معدود پیامبران بنی اسرائیل است که مژده ظهور پیامبر بزرگ اسلام(ص)  را سال‌ها قبل از میلاد مسیح (ع) به پیروان خود داده و بقعه مطهر ایشان در شهرستان تویسرکان قرار گرفته است.

بنای بارگاه این پیامبر الهی مربوط به دوره سلجوقیان و بیش از 900 سال پیش است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان