اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. خرداد 1396 - 8:20   |   کد مطلب: 25304
بدنبال نارضايتي مراجعان و همسايگان کلينيک شيخ‌الرئيس و امام (ره) همدان تا پايان سال به ميدان فلسطين منتقل مي‌شود .

به گزارش صبح الوند، رئيس مرکز بهداشت شهرستان همدان در کارگروه تخصصي سلامت و امنيت غذايي شهرستان همدان، با اشاره به اينکه برخي از استخرهاي موجود در همدان به سيستم الکتروليز نمک براي گندزدايي  مجهز شده‌اند در حالي که قبلا کلرزدايي گازي استخرها سلامت شهروندان را به خطر مي‌انداخت، اظهار کرد:‌ به سازمان ورزش و جوانان استان فرصت داده شده بود که سيستم کلرزدايي گازي را به سيستم الکتروليز نمک تبديل کند که هنوز اقدامي صورت نگرفته است.

 

محمد خيرانديش در پاسخ به نماينده اين سازمان که نبود اعتبار کافي براي جايگزيني سيستم گندزدايي گازي به سيستم الکتروليز نمک را مطرح کرد، گفت:‌ سه جلسه در رابطه با  اهميت استفاده از سيستم الکتروليز نمک برگزار شده و هر استخري  براي اين اقدام 35 ميليون تومان هزينه نياز دارند که مبلغ بالايي نيست، بنابراين قابل توجيه نيست که سازمان ورزش و جوانان نخواهد اين موضوع را در دستور کار قرار دهد.

 

رئيس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به ارائه گزارش از سوي نماينده اداره آب و فاضلاب روستايي در رابطه با اقدامات صورت گرفته نسبت به آلودگي رودخانه خاکو به فاضلاب روستاي چشين افزود: با تاکيدي که فرماندار همدان نسبت به ارائه گزارش در مدت 10 روز از سوي اداره آب فاضلاب روستايي داشتند اميدوارم اين موضوع مورد توجه قرار گيرد و هر چه زودتر مشکل موجود حل شود.

 

وي ادامه داد: در اين رابطه فرماندار همدان 200 ميليون تومان در نظر گرفته که اعلام شد تا تاريخ 15 ارديبهشت ماه گزارشي از پروژه توسط اداره آب و فاضلاب روستايي ارائه شود که هنوز انجام نشده است، هرچند اميدوارم به اين موضوع توجه شود.

 

خيرانديش با بيان اينکه براي بازديد از مهمانسراي ارتش دو بار خود بازرسان مرکز بهداشت و يک بار با همراهي نماينده‌ فرمانداري اقدام شده که اجازه چنين کاري را نداده‌اند، افزود:‌ اينکه اين مهمانسرا متعلق به ارتش است دليل نمي‌شود که دانشگاه علوم پزشکي در رابطه با بهداشت مکان مورد نظر ورود نکند.

 

وي ادامه داد: مردم روزانه به اين مهمانسرا مراجعه مي‌کنند و لازم است کنترل  بهداشتي آنجا نيز مورد توجه باشد و اکنون تنها ما مي‌خواهيم بازديد کنيم و اميدواريم اجازه اين کار داده شود.

 

رئيس مرکز بهداشت شهرستان همدان در رابطه با اظهارات قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکي همدان نسبت به  لزوم توجه به سلامت صيفي‌جات استان، گفت: ديروز جلسه‌اي در اين رابطه با جهاد کشاورزي داشتيم؛ البته موضوع فاضلاب سال گذشته براي اولين بار مطرح شد و مرکز بهداشت به عنوان متولي سلامت  پيگيري کرد و براي 58 کشاورزي که از آب فاضلاب براي آبياري سبزيجات استفاده مي‌کردند، پرونده تشکيل شد.

 

وي با بيان اينکه در اين رابطه 30 هکتار زمين شخم زده شد، افزود:‌ قرار شد که امور آب دو حلقه چاه بزند تا بقيه کشاورزان سبزيجات خود را با آب‌هاي سالم آبياري تهيه کنند.

 

خيرانديش با بيان اينکه کنترل اين جريان کار جدي‌تري مي‌خواهد، گفت: آزمايش رفرانس در رابطه با کود شيميايي و نيترات است اما ما به آنچه اعتراض مي‌کنيم در رابطه با آبياري با فاضلاب است که بدنه سبزي را هدف قرار داده و در آزمايشگاه رفرانس غرب کشور امکان آزمايش آن وجود ندارد.

 

وي با اشاره به اينکه چند پيشنهاد براي کنترل سبزيجات آبياري شده با فاضلاب مطرح شده است، افزود:‌کنترل سبزي که از خارج استان وارد مي‌شود و اختصاص مجتمع سبزيکاري براي جمع شدن کشاورزان در يک منطقه  و... پيشنهادهاي مطرح شده است.

 

رئيس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بيان اينکه کشاورزاني که با آب فاضلاب زمين‌ها را آبياري مي‌کنند اعتراض دارند که چرا نان ما را بريده‌ايد در حالي که بايد گفت فردي که مواد مي‌فروشد از راه نادرست نان به دست مي‌آورد آيا نبايد جلوي کار را گرفت؟،  تاکيد کرد:‌ قرار نيست بيماري سرطان از طريق سبزي آلوده به انسان‌ها وارد شود.

 

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکي همدان نيز از انتقال کلينيک شيخ الرئيس و امام (ره) به ميدان فلسطين و مکان قبلي کلينيک دندانپزشکي تا پايان امسال خبر داد.

 

علي گودرزي با اشاره به اعتراضات مردم کوچه تقوي در خيابان خواجه رشيد به فرمانداري نسبت به مشکلاتي که کلينيک شيخ‌الرئيس براي آنها به وجود آورده که حتي توسط اهالي فيلم‌هايي به صورت فايل سي‌دي ارائه شده که حق به آنها داده مي‌شود، اظهار کرد:  طي دو سه سال اخير اتفاقات بسياري در بهداشت و درمان ابتدا با اولويت درمان و بعد بهداشت صورت گرفته و بالطبع ارائه خدمات عظيم مشکلاتي را نيز در برخواهد داشت.

 

وي با بيان اينکه در طول سه سال بالغ بر 7 ميليون ويزيت در اين کلينيک‌ها انجام شده است، افزود: اکنون پرداختي از جيب مردم به ازاي هر خدمت متخصص و فوق تخصص در کلينيک‌هاي دولتي 4 هزار تومان شده در حالي که در مراکز خصوصي 35 هزار تومان است و اين نشان از ارائه خدمات به مردم و کمک به آنهاست.

 

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکي همدان با بيان اينکه با حجم عظيم خدمات طي اين چند سال به تبع زيرساخت‌هايي نيز در اين رابطه پيش‌بيني نشده بود، گفت:‌ در کشورهاي پيشرفته طرح  مورد نظر طي  70 سال  انجام شده اما در ايران طي يکي دو سال در حال اجراست.

 

وي  با بيان اينکه اعتراف مي‌کنيم که با اجراي طرح  تحول سلامت مشکلاتي نيز ايجاد شده اما درصدد رفع مشکل هستيم، خاطرنشان کرد: هشت کلينيک ويژه در حال ساخت در استان وجود دارد که در 7 هزار متر فضا ساخته مي‌شود تا مشکلات موجود حل شود.

 

گودرزي با بيان اينکه تا پايان سال 96 از جمله کلينيک شيخ‌الرئيس  و امام (ره) به ميدان فلسطين مکان قبلي کلينيک دندانپزشکي منتقل خواهد شد، افزود:‌ به مرور زمان مشکلات را حل خواهيم کرد و اگر مشکلي خاص است مطرح شود شايد امکان اصلاح در مجموعه وجود داشته باشد.

 

وي با اشاره به مشکل موجود در بحث آلودگي صيفي‌جات استان، گفت: محصولات کشاورزي که قرار است به کشورهايي نظير عراق، افغانستان و ... صادر شود در گمرک مورد آزمايش قرار مي‌گيرد و به دليل آلودگي اين محصولات اجازه صادرات داده نمي‌شود اما متاسفانه اين موضوع در داخل کشور چندان مورد نظارت جدي نيست.

 

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکي همدان با بيان اينکه مجهزترين آزمايشگاه مواد غذايي در جهاد کشاورزي استان قرار دارد که گويا به بخش خصوصي واگذار شده و هيچ نوع کنترلي روي صيفي‌جات و مواد غذايي نمي‌شود، افزود:‌ بايد زنجيره کنترل مواد غذايي مورد توجه باشد چرا که سلامت مردم بسيار حائز اهميت است.

 

وي خاطرنشان کرد:‌ تنها سلامت سبزيجات مطرح نيست و صيفي‌جاتي نظير خيار و گوجه مورد توجه است که به صورت روزانه آنها را مصرف مي‌کنيم و در گلخانه کشت مي‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان