اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1396 - 14:57   |   کد مطلب: 25066
نائب رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج شهرستان همدان عنوان کرد
تولید با کیفیت راه مقابله با جنگ اقتصادی
نائب رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج شهرستان همدان گفت: راه مقابله با جنگ اقتصادی تولید با کیفیت است که باید با توجه به نیازسنجی انجام شود.
نائب رئیس کارگروه اقتصادی

به گزارش صبح الوند، علی مولا  با بیان اینکه جنگ اقتصادی دغدغه اقتصاد کشور است به ارائه راهکارهایی برای مقابله با این جنگ پرداخت و اظهار کرد: راه مقابله با جنگ اقتصادی تولید با کیفیت است که باید با توجه به نیازسنجی انجام شود.

وی نابسامانی اقتصادی، اختلاس، گرانی و تورم را از آثار و پیامدهای جنگ اقتصادی دانست و عنوان کرد: راهکار مقابله با این امر در مرحله اول اجرای اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد با توانمندی بخش خصوصی و در مرحله بعد مدیریت مصرف با تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

نائب رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج شهرستان همدان با اشاره به طرح کارآفرینی؛ شناسایی ظرفیت‌ها و افراد توانمند در زمینه کارآفرینی را از اهداف اجرایی کردن طرح عنوان کرد و افزود: توانمندسازی افراد از طریق آموزش و مشاوره، پیشنهاد نوع کارگاه تولیدی بر اساس امکان‌سنجی انجام شده و معرفی افراد به کارآفرینان موفق از دیگر اهداف طرح است.

وی همچنین ارائه تسهیلات و پشتیبانی از کارگاه های راه‌اندازی شده از مرحله تولید تا بازاریابی و فروش محصولات و ایجاد زنجیره و شبکه ای از تولیدکنندگان در هر زمینه تولیدی را از اهداف این طرح برشمرد.

علی مولا با اشاره به ضرورت اجرای طرح گفت: نامگذاری امسال با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی امام خامنه ای(مد ظله العالی) بیانگر اهمیت موضوع و وجود مشکلات حل نشده در این زمینه است.

وی افزود: با توجه به نقش بسیار مهم اقتصاد در تامین اهداف نظام و تاثیر اقتصاد در عرصه ها مختلف به ویژه رویارویی با نظام استکباری ضرورت پیدا می کند که همه سازمان‌های دخیل در این امر به صورت مکمل و در کنار هم به پیاده شدن اقتصاد مقاومتی کمک کنند و بسیج سازندگی می تواند با ایجاد و پشتیبانی از واحدهای تولیدی به این امر کمک کند.

نائب رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج شهرستان همدان با بیان اینکه با اجرای موفق این طرح اقتصاد دانش بنیان در همدان پایه گذاری می شود به فرایند پیاده سازی طرح اشاره و تصریح کرد : مدت اجرای این طرح بعد از تصویب و انجام هماهنگی های لازم 4 ماهه است.

* لزوم تشکیل و راه اندازی هیأت اندیشه ورز

وی اضافه کرد : سازمان های ذی ربط در اجرای طرح، سازمان فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، حوزه های مقاومت بسیج، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن، میراث فرهنگی، بانک عامل و مراکز کار آفرینی نظیر شرکت های دانش بنیان است.

علی‌مولا با بیان اینکه کارگروه اقتصادی مجمع بسیج همدان مسئولیت اجرا و پیگیری های لازم را با هماهنگی های به عمل آمده با بخشهای ذکر شده عهده دار است، ادامه داد : پس از اجرای طرح و همچنین در حین مراحل اجرا باید پیگیر چگونگی طرح بود که در مراحل اجرا به بی راهه و از مسیر خود منحرف نشود.

وی تشکیل و راه اندازی هیأت اندیشه ورز در رابطه با اجرای موضوع طرح در کار گروه اقتصادی را از الزامات اجرای طرح دانست و عنوان کرد: علاوه بر این لازم است مجمع بسیج همدان با استفاده از ظرفیت بدنه کارشناسی و اساتید دانشگاهی به منظور هماهنگی و پیگیری و ارزیابی نسبت به اجرای طرح اقدام کند.

نائب رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج شهرستان همدان در خصوص اقدامات موثر در راستای اجرای طرح اظهار داشت : برگزاری دوره ها و کلاس‌های آموزشی طبق سر فصل های مشخص شده، برگزاری جلسه های متعدد در زمینه هماهنگی بیشتر بین مربیان آموزشی و بسیج سازندگی، برگزاری جلسات با رده استانی و مدیران بانک عامل در زمینه نحوی ارائه تسهیلات و تسهیل سازی، انجام مشاوره های قبل، حین و بعد از ایجاد واحد تولیدی و استفاده از صاحب نظران و اساتید دانشگاه در زمینه کار آفرینی از جمله اقدامتی است که باید برای اجرای طرح انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود به راهکارهای تحقق طرح اشاره و بیان کرد: ترسیم سر فصل های آموزشی و هماهنگی با اساتید طرح ، رایزنی و هماهنگی از طریق فرماندهی محترم سپاه ناحیه با کلیه فرمانده هان حوزه های مقاومت به منظور برگزاری کلاس های آموزشی و استفاده از تجربیات کار آفرینان موفق استان از جمله آن است.

علی مولا رایزنی و هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان به منظور برگزاری کلاس ها و دوره های مربوطه در مدارس برای جامعه هدف را از دیگر راهکارهای تحقق طرح برشمرد و اضافه کرد : علاوه بر این به منظور برگزاری کلاس های آموزشی، رایزنی و هماهنگی با شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری ، بانک عامل ارائه دهنده تسهیلات و همچنین تأمین بودجه حق التدریس اساتید از دیگر راهکارهای تحقق طرح است.

وی به پیامدها و نتایج اجرای طرح اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می رود در پایان اجرای این طرح متقاضیان و کارآفرینان توانایی لازم را در راستای ایجاد کسب و کارهای نو به دست آورند، طرح واحدهای ایجاد شده توانایی رقابت را در بازار داشته و شبکه ای از تولیدکنندگان عرصه های مختلف تولیدی و تعامل سازنده ای بین ارگان های مختلف ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان