اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1396 - 23:46   |   کد مطلب: 24914
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان مطرح کرد
کمبود معلم آقا و خانم در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش همدان‌
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از ۲۷۳ سهمیه استخدام آزاد آموزش و پرورش همدان در سال ۹۶خبر داد و گفت: کمبود معلم آقا و خانم در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش همدان محسوس است.

به گزارش صبح الوند، مصطفی خزاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان ضمن گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: کل کارکنانی که در مجموعه آموزش‌وپرورش استان همدان خدمت می‌کنند حدود 24 هزار نفر هستند که هفته گرامیداشت معلم را به دبیران گرامی استان تبریک می‌گوییم.

خزاعی با اشاره به کمبودها و مازادها در بدنه آموزش و پرورش استان بیان کرد: به طور قطع در زمینه نیروی انسانی کمبودهایی داریم و در عین حال در برخی مقاطع و حتی جنسیت نیز مازاد داریم که این دو متوازن نیست به عنوان مثال در شهر همدان در رشته بانوان در متوسطه اول و دوم تقریباً در تمام رشته‌ها مازاد داریم.

وی افزود: این در حالی است که در مقطع ابتدایی با کمبود معلمان آقا و خانم مواجه هستیم چرا که در مقطع ابتدایی جنسیت مهم نیست و از معلمان خانم برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پسر نیز استفاده می‌شود.

خزاعی عنوان کرد: در تمامی رشته‌ها به ویژه در شهر همدان و شمال استان کمبود نیروی معلم مرد داریم و امسال ظرفیت‌هایی که در سطح استان ایجاد شده یک موضوع ماده 28 است که افراد وارد آن شده در آزمون شرکت می‌کنند و امسال نیز 273 نفر سهمیه استخدام نیروی آزاد است که اطلاعیه آن تابستان اعلام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به انجام فرآیند ثبت نام افراد در سایت سازمان سنجش افزود: به میزان دوو‌نیم برابر ظرفیت ثبت‌نام انجام و از ثبت‌نام‌کنندگان آزمونی گرفته می‌شود که نهایتاً گزینش و پذیرش به اندازه ظرفیت انجام می‌شود.

خزاعی با بیان اینکه 200 نفر از این 273 نفر در حوزه ابتدایی و 73 نفر در رشته‌های اول و دوم متوسطه، مربی پرورشی و غیره جذب می‌شوند گفت: تقریباً حدود 420 نفر پذیرش تربیت‌معلم خواهیم داشت که البته برای 4 سال آینده تربیت می‌شوند.

وی اعلام کرد: هر ساله حدود هزار الی 1100 نفر خروجی و بازنشسته از آموزش‌وپرورش داریم که اگر اکنون به طریقی تأمین نیرو نشود در چند سال آینده با چالش مواجه می‌شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: وزارتخانه نیز از این کمبودها اطلاع دارد و به همین علت در سال 96 حدود 40 هزار نفر نیروی انسانی در کل کشور که 15 هزار نفر آن از طریق مراکز تربیت‌معلم و 25 هزار نفر به صورت استخدام آزاد جذب می‌شوند.

خزاعی بیان کرد: در زمینه حمایت از تولیدات داخلی نیز در اداره کل آموزش و پرورش ممنوعیت خرید کالاهای خارجی را که مشابه آنها در بازار داخلی وجود دارد را اعلام کردیم ضمن اینکه در حال فرهنگ‌سازی بین دانش‌آموزان هستیم که نمونه آن تشکیل کمپین " نه به جنس خارجی" در اواخر سال 95 بود که البته نیاز به کار بیشتری در این زمینه هست.

وی تصریح کرد: امیدواریم این فرهنگ‌سازی در بین جامعه انجام گیرد ضمن اینکه علاوه بر فرهنگ‌سازی برای خرید کالای داخل باید کیفیت تولید محصولات داخلی را افزایش دهیم. و تولیدکنندگان داخلی تلاش کنند تا رضایت هموطنان را جلب و ذائقه آنها را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان