اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1396 - 14:13   |   کد مطلب: 24818
چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر بومی تیرنگ در حالی به میزبانی شهر ساری برگزار شد که روز اختتامه و معرفی برگزیدگان آن همراه با درخشش هنرمندان نمایش همدانی بود .
درخشش هنرمندان نمایش همدان

به گزارش صبح الوند،  چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر بومی تیرنگ در حالی به میزبانی شهر ساری برگزار شد که روز اختتامه و معرفی برگزیدگان آن همراه با درخشش هنرمندان نمایش همدانی بود .

 

بوستان ملل شهرستان ساری مازندران در حالی میزبان برگزاری مراسم  چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر بومی تیرنگ بود که در این مراسم، نمایش  «آش باران» کاری زا گروه نمایشی «آکسایا» همدان نیز خوش درخشید.

 

در همین رابطه نویسنده و کارگردان این نمایش در گفت و گو با خبرنگار صبح الوند اظهار کرد:  در این دوره از جشنواره تئاتر بومی تیرنگ 16 گروه نمایشی از 10 استان کشور حضور داشتند که پس از داوری آثار راه یافته به مرحله پایانی توسط هیئت داوران ک متشکل از صادق عاشورپور، جلیل فرجاد و کوروش زارعی بودند در نهایت نتایج نهایی اعلام شد.

 

سید مهرداد کاووسی حسینی گفت: نمایش «آش باران» گروه ما نیز در بخش نمایش های آئینی و سنتی در شش بخش بازیگری زن ، بازیگری مرد، طرح و ایده،کارگردانی ، طراحی فضا و موسیقی کاندید شده بود که در پایان موفق به کسب مقام های بازیگری اول زن ( توسط صالحه اسدی)و بازیگری دوم مرد، کارگردانی دوم و همچنین تندیس و دیپلم افتخار بهترین طراحی فضا ( همگی توسط سید مهرداد کاوسی حسینی) شد.

 

وی با تاکید بر اینکه گروه نمایشی «آکسایا» تنها نماینده استان همدان  در این جشنواره بود، افزود: بحمدالله توانستیم با درخشش اعضای گروه جزو گروه و استان های موفق این دوره از جشنواره تئاتر بومی تیرنگ مازندارن باشیم.

 

سرپرست گروه نمایشی «آکسایا» همدان ضمن معرفی عوامل گروه خود در این جشنواره گفت: در این کار صالحه اسدی ، میلاد سلوکی، امیرحسین فاطمی، احسان آزادجو  و خودم به‌عنوان بازیگر حضور داشته که طراحی دکور و موسیقی آن هم بر عهده بنده بود.

 

وی ادامه داد: جشنواره تیرنگ هر ساله با رویکرد و توجه ویژه به آیین‌های مذهبی و ایرانی برگزار می‌شود لذا نمایش «آش باران» هم برگرفته از یک سنت دیرینه در همدان است که در این آیین کهن که بیشتر در زمان خشکسالی و کاهش باران در همدان و روستاهای آن اجرا می‌شود، به منظور طلب باران و جلوگیری از خشک شدن محصولات کشاورزی، اهالی با تهیه و توزیع آشی مخصوص، آن را نذر باران می‌کنند.

 

کاووسی حسینی با بیان اینکه  تیرنگ واژه مازندرانی و نام یک پرنده است، تصریح کرد:  نمایش های بخش پژوهشی این جشنواره در سالن آمفی تئاتر شهید باغبانی حوزه هنری مازندران و نمایش های آیینی هم در پارک ملل شهرستان ساری  به روی صحنه رفتند.

 

وی که تاکنون دو کار دیگرش یعنی «شکلات خارجی» و «ورود تیر و ترکش ممنوع» برای شرکت در جشنواره تئاتر ماه سوره پذیرفته شده است، اظهار کرد: البته این جشنواره امسال در سه بخش  آیین‌های نمایشی (نمایش‌های محیطی، خیابانی)، اجراهای پژوهشی و نمایش صحنه‌ای (بخش ویژه) برگزار  شد که گروه ما نیز در بخش خیابانی آن حضور داشت.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان