اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. فروردين 1396 - 23:47   |   کد مطلب: 24694
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از صدور مجوز راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان ملایر خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان

به گزارش صبح الوند، سید حبیب‌اله موسوی‌بهار با اشاره به سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به ملایر و موافقت وی با تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در این شهرستان، اظهار داشت: مجوز تاسیس این مجتمع به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت طی چند سال گذشته اقدام به تاسیس مراکزی آموزش عالی سلامت کرده است، گفت:‌ از آنجا که تمام شهرستان‌ها به دنبال تاسیس دانشکده علوم پزشکی بودند، وزارت بهداشت به جای دانشکده علوم پزشکی، تاکنون مجوز ایجاد تعدادی از مجتمع‌های عالی سلامت را در اختیار برخی شهرستان‌ها قراداده تا بتوانند مجوز راه‌اندازی رشته‌های کاردانی و کارشناسی را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این اقدام باعث شده شهرستان‌ها محدود به یکی دو رشته نباشند، افزود: در این زمینه شهرستانی که دانشکده پرستاری می‌گرفت، وقتی قصد راه‌اندازی رشته علوم آزمایشگاهی را داشت قادر به این کار نبود چرا که دانشکده به اسم پرستاری بود اما اکنون فرصتی فراهم شده که بتوان رشته‌های مختلفی را در شهرستان‌ها راه‌اندازی کرد.

وی عنوان کرد: با این وضعیت محدودیت برداشته می‌شود و شهرستان‌ها می‌توانند مجوز ایجاد رشته‌های مختلف پزشکی را دریافت و به جذب نیروها و آموزش بپردازند.

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه در استان همدان تاکنون تنها در شهرستان ملایر مجوز راه‌اندازی آموزش عالی سلامت اخذ شده است، افزود: با این وضعیت دانشکده پرستاری ملایر به مجتمع عالی سلامت تبدیل می‌شود و می‌توان از این طریق رشته‌های بیشتری را راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این مجتمع رشته‌های کاردانی و کارشناسی به شهرستان ملایر وارد می‌شود، افزود:‌ می‌توان مجوز راه‌اندازی انواع رشته‌های دانشکده پیراپزشکی، پرستاری، توان بخشی، بهداشت را در شهرستان ملایر دریافت کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان