اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. بهمن 1395 - 15:15   |   کد مطلب: 23800
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 291 پروژه بهداشتی درمانی در دهه فجر در استان در 80 هزار متر مربع اجرایی خواهد شد .
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

به گزارش صبح الوند، حبیب اله موسوی بهار در نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونان با اصحاب رسانه استان همدان ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی دارای حیطه فعالیت گسترده‌ای در هشت حوزه، معاونت‌های بهداشتی، درمان، غذا و دارو، آموزشی، توسعه‌ی دانشگاه، تحقیقات و فن‌آوری و معاونت اجتماعی  می‌باشد.

 

وی گفت:291 پروژه بهداشتی درمانی که از قبل شروع بکار کرده و برخی تا ده درصد هم پیشرفت داشته به‌صورت نمادین در دهه فجر آغاز به ساخت خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی در حاضر دارای بیش از 350هزار مترمربع فضای بهداشتی درمانی است که 80 هزار مترمربع برای همان 291 پروژه اختصاص داده‌شده که بیشتر برای ارائه خدمات در مناطق روستایی می‌باشد.

 

موسوی بهار بابیان اینکه رضایتمندی و حفظ کرامت بیماران بسیار مهم است گفت: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان مردم برای پرداخت هزینه‌های کمرشکن بسیار در مضیقه بودند و  کرامتشان پایمال می‌شد  درحالی‌که بعد از اجرای این طرح وضعیت ناشایست قبلی در حوزه درمان تغییر کرد و بیمار با هزینه‌های بسیار نازل و تقریباً رایگان از بیمارستان مرخص می‌شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان داشت: پرونده الکترونیک برای تمام بیماران در حال تشکیل است و 81درصد از جمعیت استان را تحت پوشش قرار داده است.

 

موسوی بهار اظهار داشت: متأسفانه قریب یک سال است که ما از دریافتی از سازمان‌دهی بیمه‌گر نداشته‌ایم و بیش از 250 میلیارد تومان در سطح استان طلب داریم.

 

وی افزود: این سازمان‌ها از آبان 94 تا اردیبهشت سال 95 ، 50 درصد هزینه‌ها را سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرد، اما از اردیبهشت‌ماه به بعد صد در صد طلبکار هستیم و از این لحاظ به‌شدت در مشکل هستیم و از سازمان‌های بیمه‌گر بسیار گله‌مندیم و امیدی هم نداریم که این بدهی چه موقع  پرداخت می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر کمبود پزشک وجود دارد اما از سال 92 که دانشگاه را تحویل گرفته‌ایم هم در حوزه عمومی هم در حوزه تخصصی روند روبه رشدی خوبی داشته‌ایم.

 

وی افزود: در حال حاضر در تعداد پزشکان متخصص به‌ویژه در حوزه زنان و زایمان و ارتوپدی دارای کمبود هستیم.

 

وی افزود: طی 30 ماه اخیر 97 مورد زایمان در استان انجام‌شده که 53 هزار مورد زایمان طبیعی و حدود 43هزار مورد زایمان سزارین انجام‌گرفته که موفق شده‌ایم زایمان‌های طبیعی را افزایش دهیم.

 

موسوی بهار گفت: یارانه سلامتی که به مردم داده‌شده بیش از 66میلیارد تومان است و بیش از 170 میلیارد تومان ملزومات و تجهیزات پزشکی و 100میلیارد تومان تجهیزات سرمایه‌ای خریداری‌شده است.

 

وی بیان داشت: در تقسیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی، همدان طی ماه گذشته مرکز کلان منطقه سه (منطقه زاگرس) کشور اعلام‌شده و به خاطر توان بالایی که در غرب کشور دارد ریاست آن به عهده همدان است.

 

وی افزود : بسیاری از بیماران استان‌های اطراف برای معالجه به همدان می‌آیند و در بخش فوق تخصصی بسیاری از مختصصان در همدان هستند که این نیرو در استان‌های مجاور وجود ندارد.

 

موسوی بهار بیان کرد: همدان دارای جراحی عروق ، دست،نوزادان و کودکان است و در مرکز جراحی قلب نیز معتبرترین و زیباترین مرکز قلب در غرب کشور است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: آمار و ارقام رتبه‌بندی سرطان در همدان کاملاً مطابق با آمار کشوری است.

 

موسوی بهار بیان کرد: در کل استان مجموعاً 2331بیمار خاص شامل 491 بیمار دیالیزی، 1402 بیمار مبتلابه ام‌اس، 313بیمار هموفیلی، 125تالاسمی ماژور وجود دارد.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 1000تخت در استان کم داریم که با اضافه شدن تخت‌های بیمارستان‌های اکباتان ، نهاوند ، تویسرکان، بهار، اسدآباد، سوختگی و شهید بهشتی 740 تخت اضافه خواهد شد و در آن صورت حدود 300تخت کمبود خواهیم داشت.

 

رییس دانشکده علوم پزشکی بر عدم انباشت دارو در منازل تأکید کرد و گفت: اگر شهروندان خواستند داروهای منازل خود را به سازمانی تحویل دهند طبق قانون تنها سازمان هلال‌احمر مجاز به دریافت این داروها می‌باشد، تا در شرایط بحران طبق نظر خود از آن استفاده کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان