اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. فروردين 1396 - 13:34   |   کد مطلب: 24569
مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد
معدوم‌سازي 11 تن مواد خام دامي غيرقابل مصرف در همدان
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از معدوم‌سازي بيش از 11 تن مواد خام دامي غيرقابل مصرف طي ايام نوروز در همدان خبر داد و گفت: يك مورد آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان ملاير مشاهده شد.
مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد

به گزارش صبح الوند، محمودرضا رسولی در گفت‌وگو خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اقدامات نوروزی اداره دامپزشکی همدان، اظهار کرد: در قالب طرح تشدید کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی طی ایام نوروز، 5 هزار و 225 مورد بازدید صورت گرفته است.

 

وی از معرفی 16 واحد متخلف به مراجع قضایی در این مدت خبر داد و افزود: 11 هزار 688 کیلوگرم مواد خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم سازی شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز 7 هزار و 341 نفرروز کار انجام شده است، خاطرنشان کرد: 31 اکیپ ثابت و سیار در این مدت فعالیت کرده‌اند.

 

وی در ادامه از مشاهده آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: با گزارشی از تلفات طیور در یکی از منازل شهرستان ملایر، بلافاصله اکیپ‌ دامپزشکی به محل اعزام شده و نمونه‌برداری صورت گرفت.

 

رسولی با بیان اینکه نمونه‌برداری به آزمایشگاه سازمان دامپزشکی ارسال و موارد آنفلوآنزا مثبت اعلام شد، تصریح کرد: اکنون پایش و معدوم‌سازی در این شهرستان در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه قبلاً نیز در روستای بادخوره شهرستان اسدآباد مواردی از  این ویروس مشاهده شده بود که بلافاصله کار معدوم‌سازی طیور آلوده انجام شد، افزود:‌ با مشاهده ویروس همکاران دامپزشکی سعی می‌کنند کار معدوم‌سازی را همان روز یا حداکثر فردا انجام دهند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه بازارچه پرندگان همچنان در وضعیت قرنطیه قرار دارد و اگر مواردی از ویروس مشاهده شود مجدد کار معدوم‌سازی انجام خواهد شد، در ادامه از مردم خواست  تا اطلاع ثانویه از خرید و فروش طیور زنده بومی خودداری کنند.

 

وی با تاکید به عدم نقل و انتقال طیور بومی بدون مجوز و با بیان اینکه همچنان درخواست داریم کشاورزان کود مرغی دارای مجوز خریداری کنند، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تلفات طیور حتما با شماره 1512 موضوع را با ما در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان