اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. اسفند 1395 - 8:00   |   کد مطلب: 24204
رئيس ستاد انتخابات استان همدان گفت: همه موظف هستند به بايدها و نبايدهاي پيش بيني شده در قانون براي برگزاري انتخابات تمکين کنند.
رئيس ستاد انتخابات همدان

به گزارش صبح الوند، محمد ابراهيم الهي تبار  در جلسه ستاد انتخابات استان، گفت: از نظر شرعي تکليف داريم که نسبت به اجراي سياستهاي کلان انتخابات و قانون اقدام کنيم و از مردم نيز در اين ارتباط خواستار نظارت عام هستيم.
معاون سياسي امنيتي استانداري همدان اظهار کرد: در نشستي با مراجع چهارگانه مقرر شد داوطلبان نمايندگي در شوراي اسلامي روستا بدون معرفي نامه به مراکز قضايي مراجعه کنند ، همچنين در شهرها با مراجعه به فرمانداري معرفي نامه دريافت کرده و براي دريافت گواهي نداشتن سوء پيشينه اقدام کنند.
الهي تبار اضافه کرد: با توجه به همزماني زمان نامنويسي از داوطلبان انتخابات با تعطيلات نوروز، داوطلبان مي توانند از هم اکنون براي دريافت گواهي نداشتن سوء پيشينه اقدام کنند تا در زمان ثبت نام با مشکلي مواجه نشوند.
وي اضافه کرد: تمهيدات لازم براي دفاع از حقوق داوطلبان پيش بيني شده و هر کس توانايي فعاليت در شوراها را در خود مي بيند براي حضور در اين دوره از رقابتها نامنويسي کند تا علاوه بر شکل گيري يک رقابت سالم، هيچ روستاي در استان بدون شورا نباشد.
معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان گفت: سياستهاي کلي انتخابات که از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شد بايد توسط رسانه ها، نهادها، دستگاه ها و فعالان سياسي تبيين شود و مردم و نخبگان براي فراهم کردن زمينه هاي اجرايي شدن سياست ها و بايد و نبايدها، ورود کنند.
الهي تبار اظهار کرد: با توجه به ضرورت آشنايي مجريان به قانون و آئين نامه هاي انتخابات، دوره هاي آموزشي از هفته جاري براي آنها برگزار مي شود.
وي اضافه کرد: برگزاري دوره هاي آموزشي تا روزهاي منتهي به اخذ راي ادامه دارد و تمامي گروه هاي اجرايي و فعال در انتخابات مورد آموزش قرار خواهند گرفت.
وي بيان کرد: در اين دوره هاي آموزشي از اساتيد با تجربه و داراي صلاحيتي دعوت شده تا بتوان از تجربه و اندوخته هاي آنها به خوبي بهره گرفت.
دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و انتخابات ميان دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي در تاريخ جمعه 29 ارديبهشت 1396 برگزار مي شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان