اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. خرداد 1394 - 10:03   |   کد مطلب: 11836
قطعا هرکدام از مسئولین و شهروندانی که احساس می کنند توانایی حضور در بهارستان را دارند برای شرکت در انتخابات مجلس منع قانونی ندارند لذا مدیران تازه مستعفی استانداری خوزستان نیز از این دایره مستثنی نیستند.
فروپاشی ستاد انتخاباتی در یک شب/ مجریان انتخابات،نامزد انتخاباتی می شوند!

به گزارش صبح الوند، به نقل از رهیاب استعفای سه تن از مدیران استانداری خوزستان روز گذشته داغ ترین خبر رسانه های استانی بود استعفاهایی که در گذشته زمزمه های  آن شنیده می شد.

قطعا هرکدام از مسئولین و شهروندانی که احساس می کنند توانایی حضور در بهارستان را دارند برای شرکت در انتخابات مجلس منع قانونی ندارند لذا مدیران تازه مستعفی استانداری خوزستان نیز از این دایره مستثنی نیستند.

لکن مساله قابل تامل اینجاست که دونفر از مدیرانی که روز گذشته استعفای خود را به استاندار خوزستان تقدیم کرده اند از اعضای ستادانتخابات خوزستان می باشند یعنی کسانی که بنابود برگزاری انتخابات مجلس آتی را برعهده داشته باشند.

محسن اورکی دبیر ستاد و علی عماد مسئول کمیته مالی و پشتیبانی انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان بودند که حالا بنا دارند در کنار سایر نامزدها به رقابت برای کسب کرسی بهارستان بپردازند.

در این خصوص نکاتی قابل ذکر است که اجمالا به آن ها اشاره می شود:

اولا:تصمیم گیری در خصوص حضور در انتخابات موضوعی نیست که نامزدهای انتخاباتی یک شبه به آن برسند بلکه از ماه ها و گاها از سالها قبل برای حضور در انتخابات تصمیم و برنامه ریزی می کنند.

لذا اگر این افراد از گذشته بنای حضور در انتخابات را داشته اند چرا استاندار خوزستان اجازه استفاده از ظرفیت های سیاسی و انتخاباتی استانداری را که متعلق به آحاد گروه ها و جریان هاست  به این افراد داده است؟

ثانیا:انتصاب این افراد در ستاد انتخابات خوزستان و استعفای آن ها برای شرکت در انتخاباتی که بنابود مجری آن باشند چگونه توجیه می شود؟  با توجه به حضور این افراد در انتخابات مجلس آیا معرفی این افراد به عنوان اعضای ستاد انتخابات توسط استاندار خوزستان طی هفته های گذشته تصمیمی عجولانه نبوده است؟ثالثا: ابهام های موجود نسبت به ستاد انتخابات خوزستان را که از یک طرف دو عضو آن وارد صحنه انتخابات شده اند و عضو دیگر آن مشغول شرکت در همایش  گروه های خاص سیاسی است  را چه کسی پاسخ می دهد؟

رابعا:کسانی که منصوب شده از طرف مسئولین مستعفی استانداری هستند و در حال حاضر وظیفه برگزاری انتخابات را در برخی حوزه ها بر عهده دارند به چه میزان برگزاری مطلوب انتخابات را تضمین می کنند؟

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان