اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. اسفند 1395 - 21:39   |   کد مطلب: 24144
فرماندار نهاوند گفت: در دیدار با مسئول ستاد مدیریت بحران کشور مقرر شد تجهیزات مورد نیاز به ارزش 90 میلیارد ریال برای مقابله با حوادث طبیعی در این شهرستان اختصاص یابد که برای جذب این اعتبار مدیران دستگاههای مرتبط پیگیری کنند.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، کریم حمیدوند روز چهارشنبه در ستاد حوادث شهرستان نهاوند افزود: با وجود بارش برف سنگین در ماه گذشته که منجر به شکسته شدن تیرهای برق و قطعی شد این شهرستان مدیریت موفقی در زمینه کنترل بحران ناشی از آن داشت.

وی اضافه کرد: شهرستان نهاوند در مقایسه با شهرهای همجوار که دچار حادثه ناشی از ریزش برف شده بودند توانست بحران پیش آمده را به خوبی مدیریت کند و حتی به کمک استانهای دیگر رفت.

وی افزود: در فصل زمستان هیچوقت مسدود شدن راههای شهرستان را نداشتیم و حتی با وجود کولاک سنگین در محور کوهستانی گرین این جاده از سمت نهاوند بسته نشد مگر اینکه این کار به درخواست استان لرستان انجام گرفته باشد.

حمیدوند کنترل بحرانهای ناشی از حوادث طبیعی را همکاری و جدیت همه دستگاههای مسئول در این زمینه دانست و افزود: مدیران با جدیت و به موقع وارد صحنه شده و اوضاع را کنترل کردند و این چیزی بود که ما در ریزش سنگین برف بهمن ماه در نهاوند شاهد بودیم .

وی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث ناگوار در فصل زمستان و بهار را یاد آور شد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند یکی از نقاط پر بارش استان است باید مسیر رودخانه ها توسط بخشداران و دهیاران لایروبی شده و حریم آنها پاکسازی شود .

حمیدوند توجه به برق اضطراری نانوایی ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: نانوایی هایی که موتور برق دارند مورد تشویق قرار گرفته و با نانوایی های متخلف برخورد می شود .

ریزش برف سنگین بهمن ماه در نهاوند خساراتی به تیرهای برق وارد شد که باعث قطع برق بخش های زیادی از روستاها و همچنین محلات شهر نهاوند شد.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان