اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. اسفند 1395 - 14:32   |   کد مطلب: 24045
رئيس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با تاکید بر اینکه تدوين «دانشنامه نوروز» در بین کشورهایی که نوروز در آنها ثبت شده در دست تهیه است، گفت: با این روش به دنبال نشان دادن تنوع، آیین‌ها و آداب نوروز به خارج از این مرز و بوم هستیم.
رئيس میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، علی مالمیر ظهر امروز در آیین افتتاح اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه در روزهای پایانی سال و فرا رسیدن سال جدید هستیم، اظهار کرد: این روزها به عنوان شلوغ‌ترین ساعت کاری افراد در حوزه گردشگری به حساب می‌آید.

 

وی با اشاره به اینکه نوروز به عنوان بزرگترین میراث ناملموس جهانی از سوی 11 کشور متعدد با محوریت ایران به ثبت جهانی رسیده است، افزود: امسال با توجه به این مهم به دنبال برگزاری نوروز متفاوت نسبت به سایر گذشته‌ها خواهیم بود.

 

رئیس میراث فرهنگی؛ صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه نوروز میراثی است که مردم ایران و سایر کشو‌ها آن را پاس می‌دارند، گفت: ایران به عنوان کشوری که اساس ثبت را به عهده گرفته باید کوشاتر از گذشته به این مهم توجه کند.

 

وی با تاکید بر اینکه تدوین «دانشنامه نوروز» در بین کشورهایی که نوروز در آنها ثبت شده در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: به دنبال نشان دادن تنوع، آیین‌ها و آدابی هستیم که بتواند زیبایی‌ها در این روز باشکوه به مردم در داخل و خارج از کشور را نشان دهد.

 

مالمیر با بیان اینکه نوروز مملو از رخدادهای متفاوت است که می‌تواند میراث را برای بشر به ارمغان آورد، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی هرساله به عنوان دبیر ستاد خدمات نوروزی در خدمت دستگاه‌های مختلف است.

 

وی با تاکید بر اینکه 10 کمیته متناظر ستاد در شهرستان‌ها وجود دارد، افزود: ستاد شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران برگزار می‌شود.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی حوزه گسترده‌ای دارد، ادامه داد: در بهمن ماه سه رویداد مهم از جمله برگزاری کنوانسیون گردشگران خارجی به همدان را پشت سر گذاشتیم.

 

وی یادآور شد: برگزاری چهارمین کنگره تاریخ و تمدن و برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی از جمله این رویدادهای مهم در این حوزه طی یک ماه اخیر بود.

 

مالمیر با بیان اینکه همه این‌ها نشان از فعال بودن حوزه گردشگری در همه ماه‌های سال دارد، خاطرنشان کرد: انجام این تکالیف نیازمند آن است که در ساختار و منابع انسانی برنامه‌ای اندیشیده شود.

 

وی با بیان اینکه هر برنامه‌ای که پیش‌بینی می‌شود پیوست آن منابع انسانی برای آن در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: متاسفانه به لحاظ تجهیزاتی و پرسنلی با وجود رشد کاری روزافزون شاهد رشد ساختار اداری از لحاظ کیفی و کمی برخوردار نیستیم.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با تاکید بر اینکه تا یک سال اخیر در کل استان فقط یک اداره در ملایر داشتیم، افزود: بقیه ساختارها به صورت نمایندگی بود و در بعضی از شهرستان ها یک یا دو نفر نیرو داشته و داریم.

 

وی گفت: با پیگیری‌هایی سازمان میراث فرهنگی و امتیازاتی که کسب شد، توانستند علاوه بر ملایر تعدادی از شهرستان‌ همچون تویسرکان، نهاوند، کبودراهنگ و همدان حائز کسب رتبه اداره شوند.

 

مالمیر با بیان اینکه در حوزه صنایع‌دستی نیازمند تمرکز بیشتر در همدان هستیم، تصریح کرد: این به خاطر نیازهای استان و تمرکز بیش از نیمی از آثار تاریخی در این شهر است.

 

وی با اشاره به اینکه همدان قطب صنایع دستی در کشور است، یادآور شد: استان همدان به لحاظ صنایع دستی رتبه دوم در کشور را داراست.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان