اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. اسفند 1395 - 20:30   |   کد مطلب: 24196
رئیس سازمان میراث فرهنگی همدان خبر داد
پيش‌بيني برگزاري 14 نمايشگاه صنايع دستي در همدان
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري استان همدان با بيان اينكه در ايام نوروز 14 نمایشگاه عرضه صنایع دستی و سوغات در همدان ايجاد مي‌شود، گفت: هنرمندان همدان سال گذشته یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان در ایام نوروز صنايع دستي فروختند.
پيش‌بيني برگزاري 14 نمايشگاه صنايع دستي در همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، علی مالمیر عصر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان با بیان اینکه امسال نوروز به عنوان میراث ناملموس ثبت جهانی شده است، اظهار کرد: 11 کشور با ایران برای ثبت جهانی نوروز به عنوان میراث ناملموس همراهی کردند.

 

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه نوروز ثبت جهانی شده امسال باید نوروز متفاوتی داشته باشیم، افزود: نوروز، مناسبتی شکل‌ یافته از رویداد‌های مختلف است.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه دانشنامه نوروز در 11 کشور در حال تدوین است، افزود: نوروز فرصت مغتنمی است که آیین‌های بومی و محلی مستندسازی شده و مبنایی برای جذب گردشگران قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه گردشگران خارجی در کنار علاقه به بازدید از آثار فیزیکی تاریخی علاقمند به آشنایی با میراث ناملموس هستند، بیان کرد: در حوزه کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیعات برنامه‌ریزی مناسب برای محصولات فرهنگی شده و250 هزار نسخه بروشور، نقشه و راهنما برای مسافران در نظر گرفته شده است.

 

مالمیر با تاکید بر اینکه برای معرفی جاذبه‌های استان همدان سررسید گردشگری استان تهیه و در نمایشگاه گردشگری تهران عرضه شد، تصریح کرد: برای آیین‌های بومی و محلی برگزاری 176 برنامه در ایام نوروز در استان همدان پیش‌بینی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال در 31 استان کشور موضوع نوروزگاه و برگزاری نوروزگاه مد نظر سازمان میراث فرهنگی است، بیان کرد: در برنامه نوروزگاه برنامه‌های بومی و محلی در استان‌ها برگزار می‌شود.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه در ایام نوروز در استان14 نمایشگاه عرضه صنایع دستی و سوغات پیش بینی شده است، ادامه داد: سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان هنرمندان استان در ایام نوروز صنایع دستی فروش داشتند.

 

وی با بیان اینکه برنامه نوروزگاه در محل‌های گردشگری، اماکن گردشگری و پایگاه‌های گردشگری برگزار می‌شود، افزود: استقبال از گردشگران در برنامه‌ها پیش‌بینی شده تا بتوان گسترده‌ترین هفت‌سین را در پیاده‌راه بوعلی پهن کرد.

 

مالمیر با بیان اینکه نصب چادر عشار و معرفی آداب و سنن عشایر پیش‌بینی شده است، بیان کرد: برگزاری جشنواره نان و غذای محلی متناسب با نوروز در برنامه قرار دارد.

 

وی از چیدن 30 سفره هفت سین در موزه‌ها و مکان‌های تاریخی خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی شده تا شهرهای برتر از نظر گردشگری معرفی شوند.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: هر استان باید دو شهر برتر را در حوزه گردشگری معرفی کند تا در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر 6 شهرستان کشور به عنوان شهر برتر معرفی شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان