اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. اسفند 1395 - 22:43   |   کد مطلب: 24022
مدیرکل پزشکی قانونی همدان با اشاره به محدودیت پزشک در پزشکی قانونی استان گفت: میزان حقوق دریافتی پزشکان کم است و همين امر این دلیل از دست دادن بسیاری از پزشکان است.
حقوق پزشکان سازمان پزشكي قانوني در همدان کم است

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، علی‌احسان صالح بعد از ظهر امروز در نشست بسیجیان پزشکی قانونی با بیان اینکه پزشکی قانونی زیرمجموعه دستگاه قضایی استان است، اظهار کرد: زمانی که فرد دچار صدمه بدنی شود برای کار کارشناسی به این مرکز رجوع می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی چراغ راهنمای دستگاه‌های قضایی است، افزود: در 98 درصد از مواردی که از پزشکی قانونی گواهی صادر می‌شود مبنای رأی قاضی در دادگستری قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به اینکه تمام پرسنل در حال خدمت‌رسانی به افراد جامعه هستند، تصریح کرد: این مرکز جزو بی‌حاشیه‌ترین اداراتی است که به ارائه خدمت مشغول است.

 

وی با اشاره به محدودیت پزشک در پزشکی قانونی استان، گفت: میزان حقوق دریافتی پزشکان کم است و همین امر این دلیل از دست دادن بسیاری از پزشکان است.

 

صالح با تاکید بر اینکه در بعضی از شهرستان‌ها در حال حاضر پزشک ثابت نداریم، افزود: شهرستان‌های کبودراهنگ، اسدآباد و رزن از جمله شهرستان‌هایی است که کمبود نیرو در آنها احساس می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه یک سوم از مراجعان دادگستری‌ها به این مرکز رجوع می‌کنند، گفت: وظیفه پزشکی قانونی نوعی وظیفه قضایی است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به اینکه ما به دنبال دیده شدن نیستیم اما جایگاه پزشکی قانونی در بین ادارات استانی دیده نمی‌شود، افزود: این بدان جهت است که  کمبودی از سوی ما دیده نمی‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه تنها گله‌ ما این است که به وضعیت نسبی پزشکی قانونی بیشتر رسیدگی شود، گفت: هرچند از طرف دستگاه قضایی از حمایت صد درصد برخورداریم.

 

صالح از کشف تصادفات ساختگی توسط پزشکی قانونی همدان خبر داد و تصریح کرد: گروهی از افراد سودجو به ما مراجعه می کنند و به دنبال سوء استفاده هستند.

 

وی با اشاره به سوء استفاده برخی در صحنه‌سازی تصادفات، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در استان همدان این مشکل شناسایی و در کل کشور این موضوع مطرح ‌شد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه اگر تخلفات کشف نشود از بیت المال و بیمه هزینه‌های زیادی هدر می‌رود، یادآور شد: تصادفات ساختگی در همه  نقاط کشور وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه در ساعاتی از شبانه‌روز گروهی سودجو ماشینی را واژگون کرده و به خود آسیب می‌رسانند، خاطرنشان کرد: این افراد بعد از تماس با اورژانس و 110 و بستری شدن اقدام به جراحی کرده و برای هر شکستگی از 20 میلیون به بالا دیه دریافت می‌کنند.

 

صالح با بیان اینکه جنبه معنویت همیشه مد نظر همکاران ماست، یادآور شد: پزشکی قانونی یکی از سالم‌ترین دستگاه‌هایی است که به ارائه خدمات می‌پردازد.

 

وی با تاکید بر اینکه برای جبران کمبود پزشک بسیار تلاش کردیم، اظهار کرد: متاسفانه نتوانستیم در برخی از شهرستان‌ها پزشک اعزام کنیم.

 

پزشکی قانونی بازوی قوه قضاییه است

 

فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارمندی شهید مقصودی همدان در این مراسم با بیان اینکه پزشکی قانونی بازوی توانای قوه قضاییه است، اظهار کرد: بیشتر رأی‌های دادگستری به واسطه صدور گواهی از سازمان پزشکی قانونی انجام می‌گیرد.

 

امید امیری اظهار کرد: پزشکی قانونی مجموعه‌ای خادم و نافذ است و مراجعه‌کنندگان آن ها مردمانی هستند که رنج‌های زیادی را تحمل کرده و برای التیام زخم خود به سراغ این سازمان می‌آیند.

 

وی با اشاره به اینکه کارکنان این سازمان همواره اخلاق‌محور بوده‌اند و صداقت جزو ارکان همیشگی آن‌هاست، افزود: پرسنل این سازمان گمنام هستند اما هر روز شاهد رشد و بالندگی روزافزون آن ها هستیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان