اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. بهمن 1395 - 18:52   |   کد مطلب: 23767
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: بیش از 44 میلیارد و 856 میلیون ریال انواع زکات از ابتدای سالجاری تا دهم بهمن ماه جاری در استان همدان جمع آوری شد.
بیش از 44 میلیارد ریال زکات در همدان جمع آوری شد

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، پیمان ترکمانه روز شنبه در شورای زکات استان همدان افزود: بیش از 3 میلیارد و 137 میلیون ریال این مبلغ زکات مستحبی، بیش از 15 میلیارد و 433 میلیون ریال آن زکات واجب و فطریه و بیش از 26 میلیارد و 285 میلیون ریال آن زکات انتظامی و پروژه بوده است.

 

وی ادامه داد: زکات جمع آوری شده سهم محرومان در سال گذشته بیش از 12 میلیارد و 256 میلیون ریال بوده است که این رقم با 51 درصد رشد به بیش از 18 میلیارد و 571 میلیون ریال در سالجاری رسیده است.

 

وی بیان کرد: 110 مورد جهیزیه به ارزش 2 میلیارد ریال در سالجاری به نیازمندان استان اعطا و هشت مورد مسکن مددجویی در روستاهای استان از محل زکات جمع آوری شده احداث شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان بیان کرد: تعداد روستاهای مشمول زکات در استان همدان 897 روستا و تعداد روستاهای پرداخت کننده زکات در استان 310 روستا است.

 

ترکمانه با تشریح عملکرد شورای زکات استان همدان گفت: شورای زکات باید جدی تر دنبال شود و تکالیف هر یک از دستگاه ها باید با حضور مستمر اعضای شورا و مدیران کل تمامی دستگاه های ذیربط مشخص شود.

 

وی با بیان اینکه زکات به عنوان محل تامین معیشت فقرا در اولویت شورای زکات استان همدان قرار دارد گفت: زکات باید در راستای تامین نیازهای فقرا و نیازمندان واقعی صرف شود و امروزه راهبرد کلی این است که زکات جمع آوری شده در روستاها در همان محل و به نیت تامین مشکلات فقرای همان روستا مصرف شود که تا کنون این رویه در ذهن مردم اثر مطلوبی بر جای گذاشته است.

 

کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان 48 هزار و 50 خانوار در قالب 90 هزار و 595 نفر را به طور مستقیم زیر پوشش قرار داده است و به 13 هزار و 862 نفر خدمات موردی ارائه می کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان