اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. بهمن 1395 - 20:38   |   کد مطلب: 23694
رئیس حوزه هنری استان همدان از رونمایی از تقریظ رهبری بر سه کتاب چاپ همدان خبر داد و گفت: در «ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» از جدیدترین تقریظ‌های مقام معظم رهبری در سه کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، «گلستان یازدهم» و «دختر شینا» رونمایی می‌شود.
رونمایی از تقریظ رهبری بر 3 کتاب از نویسندگان همدان

به گزارش صبح الوند، سیدمحمدباقر حسینی‌سیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: دفتر چاپ و نشر آثار مقام معظم رهبری 20 بهمن ماه در «ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» با تقدیر از راویان و نویسندگان این کتاب‌ها و با حضور پیشکسوتان عرصه‌ ایثار و شهادت استان همدان، نویسندگان و فعالان حوزه‌ ادبیات مقاومت، مسئولان و شخصیت‌های استانی و کشوری و علاقمندان از جدیدترین تقریظ‌های ایشان رونمایی می‌کند.

 

وی تصریح کرد: «وقتی مهتاب گم شد» خاطرات جانباز سرافراز علی خوش‌لفظ، همرزم حاج احمد متوسلیان به قلم حمید حسام که چاپ در انتشارات سوره مهر است، به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی حوزه هنری گردآوری شده است.

 

رئیس حوزه هنری استان همدان خاطرنشان کرد: «گلستان یازدهم» خاطرات زهرا پناهی روا، همسر شهید علی چیت‌سازیان به قلم بهناز ضرابی‌زاده نیز در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده که مورد تقریظ رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

 

وی در ادامه به کتاب «دختر شینا» خاطرات مرحوم قدم‌خیر محمدی کنعان همسر شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر اشاره کرد و افزود: این کتاب به قلم بهناز ضرابی‌زاده در انتشارات سوره مهر چاپ شده است.

 

حسینی‌سیر با اشاره به اینکه پیش از این دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی، در همایش‌های جداگانه‌ای از کتاب‌های «نورالدین پسر ایران»، «پایی که جا ماند»، «لشکر خوبان»، «من زنده‌ام» و «آن بیست‌و‌سه نفر» تقدیر کرده است، گفت: مقام معظم رهبری یادداشت‌ها و تقریظ‌هایی را در این کتاب‌ها منتشر کردند که به جز کتاب «من زنده‌ام» مابقی توسط انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری چاپ و توزیع شده‌اند.

 

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری و دو دفتر تابعه آن یعنی «دفتر ادبیات و هنر مقاومت» و «دفتر ادبیات انقلاب اسلامی» با هدف شناسایی شایستگی‌ها و توانایی‌ها و تبیین و توضیح داشته‌های عرصه نوظهور فرهنگ، اندیشه و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا مرحله تولید و توزیع آثار فرهنگی، ادبی و هنری تأسیس شده است.

 

رئیس حوزه هنری همدان خاطرنشان کرد: مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری حوزه هنری به منظور گسترش و پویایی اندیشه و هنر ادب انقلاب اسلامی و نظریه‌پردازی و جریان‌سازی آن در نهادهای فرهنگی مطالعاتی داخل کشور، منطقه و جهان با اتکا به سابقه تاریخی و تمدنی فرهنگ و ادب ایران و اسلام برنامه‌های خود را تدوین و سیاستگذاری کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان