اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. بهمن 1395 - 23:53   |   کد مطلب: 23625
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه مقوله امنیت بسیار به هم پیوسته و پیچیده است، گفت: در حادثه پلاسکو بی‌احتیاطی یک نفر یک فاجعه ملی را رقم زد.
عراقچی: بی‌احتیاطی یک نفر در حادثه پلاسکو، فاجعه ملی رقم زد

به گزارش صبح الوند، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در همایش معاونان و رؤسای مبارزه با مواد مخدر در ستاد فرماندهی ناجا در رابطه با ابعاد بین‌المللی مواد مخدر، گفت: همانطور که می‌دانید مقوله امنیت، مقوله‌ای بسیار پیچیده است و هر روز با رشد تکنولوژی و تهدیدات جدید پیچیده‌تر هم می‌شود و هر روز مؤلفه‌های بیشتری به آن اضافه می‌شود.امروزه وظایف پلیس با وظایفی که در گذشته داشته است تفاوت دارد و امنیت در حال حاضر در جامعه به شدت به هم پیوسته شده است. 

 

عراقچی گفت امروزه شکل تهدیدات در جامعه عوض شده که به تبع آن مقابله با آن نیز چنددبعدی شده است. مثلاً در حادثه پلاسکو بی‌احتیاطی یک نفر یک فاجعه ملی را رقم زد. بنابراین مقوله امنیت بسیار به هم پیوسته و پیچیده است. دردکنار این  موضوعاتی نظیر فقر و کمبود منابع هر کدام می‌تواند به یک تهدید ملی منجر شود که این امر فعالیت پلیس و دیگر دستگاه‌ها را در مقابل با این تهدیدات زیاد می‌کند.

 

وی ادامه داد: در عرصه بین‌المللی نیز تهدیدات در حال حاضر نسبت به گذشته فرق کرده است و امروزه مقابله با تهدیدها از عهده یک کشور خارج است و باید کشورها در زمینه مبارزه با تهدیدها با هم مشارکت کنند. از این رو همکاری بین‌المللی برای مقابله با تهدیدها امری انکارناپذیر است. 

 

وی قاچاق را معضلی جهانی برشمرد و افزود: امروزه منابع حاصل از قاچاق مواد مخدر از اصلی‌ترین منابع مالی تروریست‌هایی چون داعش و القاعده است. بحث پولشویی و تروریست کاملاً به هم مرتبط هستند و برخورد با این دو معضل نیازمند همکاری‌های بین‌المللی است.

 

عراقچی گفت: امروزه یکی از شاخص‌ترین تهدیدها موضوع مواد مخدر است که در همین راستا فعالیت قاچاقچیان به یک معضل جهانی تبدیل شده است و نیازمند همکاری کشورهای مختلف است. 

 

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در زمینه مقابله با مواد مخدر اظهار داشت: نیروی انتظامی تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه مقابله با مواد مخدر انجام داده که با توجه به بررسی‌های ما و مقایسه نیروی انتظامی با کشورهای دیگر عملکرد نیروی انتظامی ایران بسیار مطلوب است. خوشبختانه فضای همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر در زمینه مبارزه با مواد مخدر از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

 

عراقچی گفت: شرایطی که بعد از برجام به وجود آمد، واقعیت شرایط جمهوری اسلامی ایران را در جایگاه جهانی کاملاً عوض کرد و تصوری که کشورهای دیگر از ایران به عنوان کشوری خطرناک در ذهن داشتند، تبدیل به تصویر کشوری فعال در عرصه بین‌المللی شد و جامعه بین‌الملل در حال حاضر ایران را به رسمیت می‌شناسد و به آن احترام می‌گذارد. 

 

وی افزود: تاکنون در حوزه مقابله با مواد مخدر در عرصه جهانی، اقدامات خوبی انجام شده است، این در حالی است که این حوزه با محدودیت‌های بسیاری همراه بود، چرا که چهره ایران در عرصه جهانی به عنوان یک چهره خطرناک شناخته شده بود و به تبع آن نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر محدودیت‌هایی را داشتیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان