اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. بهمن 1395 - 14:54   |   کد مطلب: 23598
رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه وجود واسطه های شبکه ای علت افزایش قیمت گوشت در بازار هست گفت: اگر مدیریت صحیح و کنترل دلالان صورت نگیرد در اواخر سال شاهد افزایش قیمت مرغ هم خواهیم بود.

به گزارش صبح الوند، آرش طاووسی بابیان اینکه انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به‌عنوان چشم بیدار و گوش شنوا و  زبان مردم می‌توانند حرف مردم را به مسئولان منتقل کنند گفت: دستگاه‌ها باید قبول کنند که صحبت و حرف مردم را از طریق نماینده‌های مردم که امین مردم هستند بشوند تا بتوانند خدمات را ب اقیمت بهتری که باعث افزایش رضایتمندی مردم می‌شود به آن‌ها ارائه بدهند.

 

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان  استان همدان در خصوص تأمین منابع مالی انجمن گفت: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ازلحاظ مالی مستقل است  و خود هیات مدیره باید بتواند از راه‌های محدود منابع مالی را فراهم کند و نیازمند همکاری بیشتر سایر نهادها هست

 

وی ورود به مسائل کلان و بررسی‌هایی در بحث بازار و نیازهای مردم را از وظایف این نهاد برشمرد و گفت: یکی از موارد بحث مکانیزه کردن پارکینگ‌های همدان  بود که مبنی بر پیگیری‌های ما، 22 بهمن‌ماه قول انجام این کار را داده اند.

 

*پارکینگ بیمارستانها اجازه دریافت وجه ندارند

طاووسی اظهار کرد: هیچ بیمارستانی اجازه دریافت وجه و هیچ مرکزی اجازه تعیین نرخ نامه برای پارکینگ‌ها ندارد و امیدواریم علوم پزشکی هم وارد پیدا کند و در چند ماه آینده این مبالغ حذف شود و مدیریت بیمارستان خود باید به فکر تأمین هزینه‌های جانبی پارکینگ باشد.

 

و ی دیگر اقدامات انجمن را ارزیابی  ادارات استان در تکریم ارباب‌رجوع دانست و گفت: ما خواستار رسیدگی به موضوع تکریم ارباب‌رجوع در ادارات هستیم و امیدواریم این قضیه در استان ما عملیاتی شود.

 

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان  استان همدان با اشاره به‌پیش رو بودن نهم اسفندماه روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: در این روز همایشی برگزار خواهد شد که در آن بنگاه‌های خدماتی ارزیابی و تندیس‌های مختلف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

 

وی با انتقاد از بی‌تدبیری‌ها در افزایش قیمت گوشت گفت: ما در دومین ماه است که همچنان بحث افزایش قیمت گوشت را داشتیم و متأسفانه مسئولان بررسی این موضوع را فقط معطوف به سخنرانی با شما خبرنگارها کرده‌اند و هیچ‌کدام عملی نشده است.

 

*واسطه های شبکه ای علت افزایش قیمت گوشت

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان  استان همدان اظهار کرد: موضوع گوشت وابسته به وضعیت اقتصادی‌ای است که کشور ما مبتلا به آن است و یکی سری افراد و واسطه‌ها در این قیمت‌ها دخیل هستند که به‌صورت شبکه‌ای دارند کار می‌کنند.

 

وی افزود: جهت بریدن دست واسطه‌ها در قیمت‌گذاری‌ها باشد شرکت‌های رسمی موظف به تعیین نرخ در این زمینه شوند زیرا واسطه‌ها غیرقانونی و دسترسی به آن‌ها بسیار سخت است و ما باید باکسی طرف شویم که قابل‌پیگیری باشد.

 

طاووسی اظهار کرد: در بحث گوشت یک سری پروتئین سراها باید در سطح استان باشند زیرا یکی از افزایش قیمت گوشت عدم تفکیک لاشه ن رو ماده است که تفاوت قیمت فراوانی دارد و از تخلفات احتمالی جلوگیری می‌کند.

 

وی بیان  کرد: هم‌اکنون دولت نرخ تورم را هشت درصد اعلام کرده است اما وقتی واقعیت را در استان‌های دیگر می‌بینید متوجه می‌شوید که در هراستان قیمت متفاوت است که به علت وجود دلالان و واسطه‌ها در هر استان است.

 

*تصمیم گیری ها را به روزهای پایانی سال نیندازیم

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان  استان همدان بابیان اینکه تصمیمات در حوزه قیمت‌گذاری باید  کاربردی ، قابل‌اجرا و آسیب‌شناسی شده باشد گفت: ما به‌روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم وچند تا موضوع در شب عید داریم و به‌احتمال‌زیاد با افزایش قیمت مرغ هم مواجه خواهیم شد و ما خواستار این هستیم که جهاد کشاورزی حتماً ورود پیدا کند و جلسات را به‌روزهای آخری سال نگذارند.

 

وی افزود: بحث دیگر میوه شب عید است که  با توجه به سرمازدگی ، پرتقال مرغوب در سطح شهر کم هست و باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

 

طاووسی ادامه داد: موضوع دیگر که انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در آن ورود پیداکرده است بحث مخابرات است که مردم در انتخاب نوع خدمات اینترنتی قدرت انتخاب دارند و این جزئی از حقوق مصرف‌کننده است.

 

*انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیازمند حمایت جدی است

و ی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص میزان نفوذ انجمن در نظارت و بازرسی در بازار گفت: انجمن حمایت یک‌نهاد مردمی است که بعد از 17 سال ردوبدل شدن بین نمایندگان مجلس و شورای نگهبان به تصویب مجلس رسیده است اما اختیارات محدودی به آن داده‌اند که ما خواستاریم اختیارات ما را افزایش دهند.

 

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان  استان همدان با اشاره به کمبود امکانات انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان استان همدان نبست به سایر استان‌ها گفت: انجمن استان همدان علی‌رغم امکانات کمی که حتی یک اتاق هم برای انجام فعالیت‌های خود ندارد اما توانسته است در بین استان‌های دیگر مشابه خود نمونه باشد.

 

وی در خصوص توزیع میوه در بالا و پایین‌شهر گفت: باید به‌صورت عادلانه میوه توزیع شود و هیچ فرقی نباید باشد و دستگاه‌های متولی نظارت کنند

 

طاووسی با اشاره موضوع بعد بحث خرید کالای ایرانی گفت:  همدان ظرفیت تبدیل به تولیدکننده پوشاک را دارد ولی متأسفانه اکثر تولیدات پوشاک داخلی ما با برند خارجی است و ما باید در بحث کالای ایرانی حمایت و برند سازی را داشته باشیم.

 

و ی بابیان اینکه ورود کالای قاچاق تضییع حقوق مصرف‌کننده است گفت: کالای قاچاق به مصرف‌کننده ضربه میزند و تضییع حقوق آن است.

 

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان  استان همدان اظهار کرد: در خصوص نظارت بر بازار اختیارات انجمن باید به حدی باشد که حتی کسبه برای پروانه کسب از ما استعلام بگیرند ماهم اکنون برای پیگیری نامه‌های خود هم باید کلی پیگیری کنیم.

 

*لزوم نظارت بیشتر بر نمایشگاه بهارانه

وی عنوان کرد: مسئولان در مصاحبات اخیر خود قول واردات گوشت به همدان را داده بودند همدان نیاز به واردات گوشت ندارد ما با مدیریت صحیح از شهرستان‌های اطراف می‌توانیم این نیاز را برآورده کنیم  و باید گفت در همدان دو سال است که نرخ مشخصی برای قیمت گوشت نداده‌اند درصورتی‌که در سایر استان‌ها این‌گونه نیست.

 

طاووسی  با اشاره برگزاری نمایشگاه بهارانه در اواخر سال گفت: کسانی که در نمایشگاه غرفه خواهند زد باید گزینش شوند و نباید ازنظر کیفیتی پایین باشند.

 

 رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان  استان همدان در پایان اظهار کرد: خدمت به مردم وظیفه ما است و ما زبان مردم هستیم و این مسئولیت را گرفته‌ایم و باوجود کمبود امکانات به نحو احسن انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان